تقدیر از عملکرد دادگستری اردبیل در حوزه حفظ حقوق بیت المال و حمایت سرمایه گذاری مشروع و قانونی

11:20 - 11 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۲۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم تجلیل از قضات منتخب دادگستری استان اردبیل با حضور حجت الاسلام موحدی دادستان انتظامی قضات، رنجبر معاون دادستان انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور برگزار شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، مراسم تجلیل از قضات منتخب دادگستری این استان با حضور حجت الاسلام موحدی دادستان انتظامی قضات، رنجبر معاون دادستان انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل به بحث قضا و قضاوت پرداخت و گفت: بحث قضا و کار قضا مسئولیتی سنگین و خطیری است که علیرغم وجود تمامی مسائل و مشکلات باید به نحو احسن انجام داده شود.

حفظ حقوق بیت المال، حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی از عملکرد‌های قابل تقدیر دستگاه قضایی استان

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش پرونده‌ها در کنار مسائل دیگر از جمله موضوعات مربوط فضای مجازی، انتظارات مردم، مسئولین و نظام از دستگاه قضایی و لحاظ کردن قوانین و مقررات و اعمال نظارت‌ها همه این موارد ایجاب می‌کند تا کار قضاوت در نهایت دقت و تأمل انجام گیرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود از جمله کمبود کادر اداری، قضایی و کمبود فضای اداری، تجهیزات و امکانات دادگستری استان اردبیل گفت: با همه این اوصاف مجموعه قضایی با کار و تلاش شبانه روزی سعی می‌کند به صورت نظامند و قانونی عمل کند  و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی دادستان انتظامی قضات در این مراسم با اشاره به عملکرد خوب و مطلوب دستگاه قضایی استان اردبیل گفت: خوشبختانه دادگستری استان اردبیل در اکثر بخش‌ها عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته است به ویژه در بحث حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی عملکرد استان قابل تقدیر است.

حفظ حقوق بیت المال، حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی از عملکرد‌های قابل تقدیر دستگاه قضایی استان

وی در ادامه افزود: دادسرای انتظامی قضات در اجرای وظیفه خود با نظارت‌هایی که انجام می‌دهد قضات خدوم و قضاتی که خدمات علمی و عملی برجسته‌ای دارند را طی بازرسی‌های دقیق، ارزشیابی می‌کند تا مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند. مسلماً تشویق موجب تقویت انگیزه در جهت تقویت عملکرد می‌گردد؛ لذا در همین راستا به پیشنهاد دادسرای انتظامی قضات کشور تعداد ۱۳ نفر از قضات استان لوح تقدیر مکتوب از رئیس محترم قوه قضائیه دریافت می‌کنند.

دادستان انتظامی قضات گفت: همانطوریکه قضات شایسته مورد تقدیر قرار می‌گیرند با تخلفات نیز بدون اغماض برخورد می‌شود و به همان اندازه که به تشویق اهمیت داده می‌شود به تنبیه نیز اهمیت داده می‌شود.

وی حسن شهرت، دقت و سرعت در رسیدگی ها، توجه به جهات پیشگیرانه، تکریم ارباب رجوع، بهره مندی از دانش و مهارت در بهره گیری از فن آوری‌های نوین را از جمله شاخص‌ها و معیار‌های تشویق و تجلیل از قضات عنوان نمود.

رنجبر معاون دادستان انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات نیز در این مراسم گفت: این مراسم بر اساس ارزیابی هیاتی است که تابستان گذشته در استان اردبیل حضور داشتند و به مدت دو هفته بازرسی دقیق از شعبات و واحد‌های دادگستری استان بعمل آوردند که در نهایت با جمع بندی که اعمال شد از تعدادی از قضات استان تجلیل بعمل آمد.

وی با اشاره به شرایط به ویژه نیروی جوان قضایی استان از عملکرد مجموعه مدیریتی استان به ویژه از حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل و ناصر عتباتی دادستان مرکز استان نیز به لحاظ مدیریت نیرو‌ها قدردانی کرد.

ناصر عتباتی دادستان مرکز استان اردبیل هم با اشاره به نتیجه ارزیابی‌های انجام گرفته در استان گفت: خوشبختانه امروز شاهد وضعیت مطلوب و مناسب دستگاه قضایی استان اردبیل از حیث عملکرد هستیم که نتیجه آن ایجاد امنیت پایدار با همکاری و هماهنگی با مراجع نظامی، انتظامی و امنیتی در استان است.

حفظ حقوق بیت المال، حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی از عملکرد‌های قابل تقدیر دستگاه قضایی استان

دادستان مرکز استان اردبیل افزود: دستگاه قضایی استان، همچنین عملکرد مطلوبی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی داشته است.

وی حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی را از اولویت‌های دستگاه‌های قضایی استان عنوان کرد و گفت: بر همین مبنا جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و جلسات کمیته حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی به صورت مداوم و مستمر با حضور مسئولین عالی قضات استان برگزار می‌گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *