ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران در سال گذشته

23:04 - 16 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۱۶۸
ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران در سال گذشته
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان - سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمات و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴۷ مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند، گفت: در رتبه بندی جهانی که از سوی یک موسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل‌و‌ششم در بین کشور‌های جهان معرفی شده است.

به گزارش وبدا، کریمی بیشترین گردشگر سلامت مراجعه کننده به ایران را مربوط به ۱۰ کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و اظهار کرد: در بین این کشور‌ها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین ارمنستان و تاجیکستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و کشور‌های مذکور مجموعا مبدأ بیش از ۹۰ درصد گردشگران سلامت ایران بوده اند.  

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در سال ۱۴۰۱ از  ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از ۵ قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یادآور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیت‌ها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشور‌ها نیز به ویژه از قاره‌ها و مناطق دوردست محدود بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه گردشگری سلامت صنعتی ارز‌آور است، عنوان کرد: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه  خدمات گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود که این مبلغ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی  به زنجیره  هتل‌ها، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل و دیگر نهاد‌های خدماتی  نیز تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *