رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرچمی که امام خمینی (ره) بلند کرد پرچم غدیر است/ امیرالمومنین (ع) الگوی اطعام‌کنندگان است

17:39 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۹۲۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
پرچمی که امام خمینی (ره) بلند کرد پرچم غدیر است/ امیرالمومنین (ع) الگوی اطعام‌کنندگان است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انسان از سوی خداوند متعال مامور به اطعام نیازمندان شده است گفت: اطعام آیینه خدا شدن و رفتن زیر پرچم امیرالمومنین (ع) است.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران در آئین افتتاحیه آشپزخانه‌های غدیر جشن اطعام علوی (عید غدیر) گفت: عید غدیر به عنوان یک قانون، قاعده، جریان، حرکت، طرز تفکر و چشمه همیشه جوشان برای رفع عطش تشنگان و یک ابر همیشه در حال بارش برای زمین‌های استعداد و پذیرش خوبی‌ها است و حضرت علی (ع) عصاره انبیا و جان خاتم انبیا (ص) است.

وی افزود: ولایت امام علی (ع) کمال دین و تمام نعمت است و مهر رضایت خدا از این دین زندگی‌ساز ابدی است که اگر این ولایت و امامت نبود، نماز‌های نمازگزاران نیز مهر رضایت به خود نمی‌دید و همه حرکت‌ها بی‌هدف و بی‌جهت می‌شد. ولایت در جامعه جهت‌دادن به زندگی فردی و اجتماعی است. ولایت الهی در بستر امام معصوم قبله همه کار‌های ارزشی است. مثل ولایت در زندگی بشر مثل کعبه است، ولایت امام علی (ع) قبله‌ای است که هر کسی در راستای حرکت به سوی خدا است باید رو به آن داشته باشد وگرنه حرکت آن ابتر و بی‌نتیجه است. ولایت و امامت عدد صحیحی است که همه صفر‌ها را ارزشمند می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه آیینه تمام‌نمای خدا وجود امیرالمومنین (ع) است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ما قطره‌ای از غدیر و جریان غدیر است. پرچمی که امام (ره) بلند کرد، پرچم غدیر است. جمهوری اسلامی یعنی جمهوری حکمرانی علوی.

وی با بیان اینکه انقلاب ما توسعه سفره حکمرانی علوی در میان عالم و تحقیر تز‌ها و دکترین‌های حکومتی مغز‌های آلوده به مادیات است، اظهار کرد: انقلاب با اتصال به غدیر به بشریت اعتلا و ارزش داد. ملتی که حاکمیت ترامپ یا دیگر حکام دیگر را داشته باشند، هیچ نمره‌ای ندارند. اما اگر ملتی حکومتی داشته باشد که در راس آن حاکم اسلامی بوی الهی دارد، موفق و پیروز خواهد شد، حرکت انقلاب مدیون غدیر و امام (ره) پرچم‌دار غدیر بوده است، امام (ره) پرچم غدیر را بلند کرد و دل‌های شکسته را زبر پرچم امامت و ولایت علی (ع) امیدوار کرد. ولایت فقیه که مردم ما پرچم آن را بلند کردند، ولایت خدا است.

آیت‌الله صدیقی توضیح داد: اصل شجره ولایت ثابت بوده و محوشدنی نیست چراکه عطش درون و تکوین انسانیت است. شعار نه شرقی نه غربی شعار شکوفایی فطرت است. قدرت ولایت قداست دارد و فتنه‌ها را با حکمت حل می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از صفاتی که در رابطه با خداوند متعال آمده، اطعام کنندگی ذات اقدس الهی است. انسان در زمینه احیای زمینه خود که دل و فطرت است، از سوی خداوند متعال مامور به اطعام نیازمندان شده است. امیرالمومنین (ع) الگوی اطعام کنندگان است. اطعام در قدم اول آیینه خدا شدن و در قدم دوم رفتن زیر پرچم امیرالمومنین (ع) است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *