بیانیه ونزوئلا به نمایندگی از ۲۱ کشور در انتقاد از رویکردهای سیاسی و قطعنامه‎های گزینشی

16:04 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۹۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیانیه ونزوئلا به نمایندگی از ۲۱ کشور در انتقاد از رویکردهای سیاسی و قطعنامه‎های گزینشی
نماینده ونزوئلا در نشست شورای حقوق بشر بیانیه‌ای را به نمایندگی از ۲۱ کشور در انتقاد از رویکرد سیاسی و گزینشی کشور‌های غربی صادر کرد.

خبرگزاری میزان - نماینده ونزوئلا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست مربوط به ایران که روز چهارشنبه برگزار شد، بیانیه‌ای را به نمایندگی از ۲۱ کشور قرائت کرد.

نماینده ونزوئلا، گفت: من این بیانیه را از طرف چند کشور هم‌نظر که مخالف رویکرد سیاسی و قطعنامه‌های گزینشی علیه کشور‌های خاص هستند، بیان می‌کنم.

وی ضمن اشاره به رویکرد سیاسی شورای حقوق بشر و کشورهای غربی، گفت: این امر مایه نگرانی و بر خلاف اصول عمومیت، غیرگزینشی، بی‎طرفی، عینیت و غیر سیاست زدگی است.

نماینده ونزوئلا تاکید کرد: ما درباره سیاست‎زدگی فزاینده درباره حقوق بشر نگران هستیم که با حقوق بشر فاصله دارد و نیاز به توجه دارد.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه ما بر اهمیت اصول بنیادین شورای حقوق بشر و حق حاکمیت کشورها تاکید داریم، اظهار کرد: گفت‎وگو‌های سازنده و همکاری میان کشور‌ها که موثر بودن آن اثبات شده مورد تاکید ما قرار دارد.

نماینده ونزوئلا همچنین عنوان کرد: از کشور‌ها و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‎خواهیم تا تشویق به گفت‎وگوی سازنده و همکاری با دولت‌ها را محور کار قرار بدهد.

ونزوئلا: رویکرد گزینشی و استانداردهای دوگانه را محکوم می کنیم

نماینده ونزوئلا در ادامه این نشست بیانیه‌ای را از طرف این کشور قرائت کرده و گفت: ما بار دیگر نگرانی و محکومیت خود را از رویکرد گزینشی و استاندار‌های دوگانه درباره این مکانیسم ابراز می‌کنیم که حقوق بشر را ابزاری می‌کند.

به گفته وی، ما همچنین گزارش‌هایی را که از سوی ایران در پی فوت مهسا امینی ارائه شد در نظر گرفته‎ایم؛ این همراه شد با کمپینی از اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی و در رسانه‌های بین‌المللی، که اخبار جعلی و خشونت و جنگ سیاسی رسانه‌ای را علیه کشور‌های خاص به راه می‌اندازند.

این مقام ونزوئلا تاکید کرد: ایران و مردم آن برای چند دهه با آزار‌های این کشور‌ها مواجه بوده‌اند که اقدامات یکجانبه تنبیهی را علیه آن اعمال کرده‌اند که حقوق حیاتی افراد را تضعیف می‌کند. در هر صورت ایران به طور سازنده‌ای با شورای حقوق بشر همکاری می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *