حمله به «جنین» و پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی

7:30 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۶۵۸
حمله به «جنین» و پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی
یک گزارش نشان می‎دهد از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی و غزه به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - اعداد می‌توانند غیر قابل لمس باشند؛ با این حال، وقتی در چارچوب مناسب خود قرار می‌گیرند، به روشن شدن موضوعات گسترده‌تر و پاسخ به سؤالات فوری کمک می‌کنند؛ سوالاتی مانند اینکه چرا فلسطین اشغالی در آستانه یک شورش بزرگ است؛ و چرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مقاومت فلسطین را هر چقدر هم که به سختی و یا با خشونت تلاش کند، درهم بشکند. 

آن وقت است که اعداد قابل لمس می‌شوند؛ از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی و غزه به شهادت رسیده‌اند؛ در میان شهدا ۲۷ کودک به چشم می‌خورند.

به گزارش «میدل ایست آی»، غزه، جنین و نابلس بیشترین هزینه را برای خشونت صهیونیست‌ها پرداختند و به همین دلیل این مناطق به مناطقی تبدیل شده‌اند که بیشترین مقاومت را دارند.

آوارگان فلسطینی در خط مقدم مقاومت

جای تعجب نیست که آوارگان فلسطینی در طول تاریخ در خط مقدم بوده‌اند و اردوگاه‌های آوارگانی مانند جنین، بلاطه، عقبه جبر، جبالیه، نصیرات و ... را به نقاط داغ مقاومت مردمی و مسلحانه تبدیل کرده‌اند. 

هر چه رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت فلسطین سخت‌تر تلاش کند، واکنش فلسطینی‌ها بیشتر می‌شود.

جنین را به عنوان مثال در نظر بگیرید؛ اردوگاه آوارگان جنین از زمان نبرد معروف و متعاقب آن در آوریل ۲۰۰۲ هرگز مقاومت خود را در برابر اشغالگری این رژیم متوقف نکرده است. 

اکنون نسل جدیدی زمام مقاومت را در دست گرفته‌اند. با بیشتر شدن حملات اسرائیل، تعداد بیشتری از فلسطینیان همچنان به شهادت می‌رسند؛ و هر چه حملات مکررتر باشد، مقاومت که از محدوده خود جنین فراتر رفته است، به شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها، پست‌های بازرسی نظامی و ... نزدیک‌تر می‌شود. 

جنین؛ پرورش دهنده مقاومت

رایج است که بسیاری از فلسطینی‌هایی که رژیم صهیونیستی آن‌ها را به انجام عملیات علیه نظامیان و شهرک‌نشینان خود متهم می‌کند، اهل جنین هستند. 

صهیونیست‌ها ممکن است بخواهند خشونت خود را در فلسطین دفاع از خود بنامند. اما این نامگذاری به سادگی نادرست است. یک اشغالگر نظامی، چه در فلسطین و چه در هر جای دیگر، بر اساس تعریف قانونی دقیق، نمی‌تواند در حالت دفاع از خود باشد. 

رژیم صهیونیستی از سوی جامعه بین المللی و قانون به عنوان یک «قدرت اشغالگر» تعریف شده است.

پس از آنکه بولدوزر‌های نظامی رژیم صهیونیستی کوچه‌ها را شکافتند و هزاران نفر از ساکنان اردوگاه «جنین» به جای امن فرار کردند، نظامیان صهیونیست برای یافتن مبارزان و سلاح‌های فلسطینی در این اردوگاه به عملیات خود ادامه دادند.

بر اساس آخرین آمارها، تعداد شهدای فلسطینی در ۲ روز به ۱۰ نفر رسید. 

به گزارش «تایم»، حمله گسترده به اردوگاه جنین، که از دوشنبه آغاز شد، یکی از شدیدترین عملیات‌های نظامی در کرانه باختری اشغالی در نزدیک به ۲ دهه اخیر است. 

تبعات اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی

این نشانه‌هایی از تاکتیک‌های نظامی رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه دوم فلسطینیان در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود و در حالی رخ داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم با فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان سیاسی افراطی خود برای پاسخ به حملات اخیر به شهرک‌نشینان صهیونیستی، از جمله تیراندازی در ماه گذشته که به هلاکت چهار شهرک‌نشین منجر شد، مواجه شده است.

در همین حال، در تل‌آویو، امدادگران رژیم صهیونیستی، گفته‎اند که دست کم چهار نفر بر اثر برخورد یک خودرو به عابران پیاده در پیاده‎رو زخمی شدند.

«الی لوی»، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی، گفت که این حادثه یک حمله عمدی بوده و یک شهرک‌نشین غیرنظامی، به این راننده در محل حادثه تیراندازی کرده و او را به شهادت رسانده است.

اردوگاه جنین و شهری مجاور به همین نام از زمان تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی در بهار ۲۰۲۲، نقطه عطف مقاومت بوده است. 

بر اساس برخی آمارها، عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها علیه شهرک‌نشینان در سال جاری میلادی به هلاکت دستکم ۲۶ صهیونیست منجر شده است. 

انتهای پیام/

حسین سلمانی


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *