مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد به درخواست‌های ۸۳ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

13:48 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۳۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد به درخواست‌های ۸۳ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در این هفته به درخواست‌های ۸۳ نفر از مراجعان به دادگستری استان پاسخ‌های و دستورات قضایی لازم ارائه گردید و درخواست‌های مربوط به سایر حوز‌های قضایی استان برای آن حوزه‌ها ارسال می‌شوند.

خبرگزاری میزان_ نگین تاجی اظهار کرد: برنامه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری و دیگر مسولان قضایی استان کهکیلویه و بویراحمد، در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و برنامه عملیاتی، مسئولان قضایی درجهت کاهش فاصله مسئولان با مردم و تکریم مراجعان روز‌های دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق برنامه تحول و تعالی قضایی روز‌های دوشنبه هر هفته به همراه معاونین در دیدار‌های چهره به چهره با مراجعان حاضر و به درخواست‌های آنان رسیدگی، پاسخ و ارجاع لازم انجام، و در صورت ضرورت، با قضات جهت مرتفع نمودن مشکل، تماس تلفنی برقرار می‌شود.

نگین تاجی گفت: برخی مواقع مراجعان درخواست‌هایی دارند که در حوزه دستگاه قضایی نیست، اما جهت تسریع در انجام درخواست شان به دادگستری و مسئولان قضای مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد افراد نیز بدون ارائه درخواست و به قصد ارائه پیشنهاد و تقدیر از مقامات قضایی به مسئولان مربوطه مراجعه می‌نمایند، که این مراجعات در آمار ثبت نمی‌شوند.

نگین تاجی در ادامه افزود: در این هفته به درخواست‌های ۸۳ نفر از مراجعان به دادگستری استان پاسخ‌های و دستورات قضایی لازم ارائه گردید و درخواست‌های مربوط به سایر حوز‌های قضایی استان برای آن حوزه‌ها ارسال می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان با اظهار این که در دیدار‌های مردمی موارد متعددی مطرح می‌گردد، به بیشترین نوع این درخواست‌ها اشاره کرد و گفت: در ملاقات‌های مردمی مواردی همچون؛ پیگیری و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری، تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی، درخواست عفو، تقاضای ارشاد قضایی، مراجعات مرتبط با حقوق شهروندی، موضوعات اجتماعی و حقوق عمومی، درخواست‌های کارکنان قضایی و اداری در خصوص ارتقاء و تغییر محل جغرافیایی خدمت و امور رفاهی و معیشتی، عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های وابسته، تقاضای استخدام در دادگستری، رفتار همکاران قضایی و اداری مورد درخواست مراجعان مطرح می‌شود.

ملاقات‌های مردمی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد، هر هفته روز‌های دوشنبه با دریافت وقت از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضایی و ورود به سامانه نوبت دهی قضایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *