گفت‌وگو|

آخرین توصیه‌ها به داوطلبان کنکور؛ از راهکارهای مدیریت استرس تا کیفیت مطالعه

7:30 - 13 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۲۷۲
آخرین توصیه‌ها به داوطلبان کنکور؛ از راهکارهای مدیریت استرس تا کیفیت مطالعه
یک مشاور تحصیلی به داوطلبان کنکور توصیه کرد به هیچ وجه روز آخر مطالعه نکنند و به استراحت و تفریح بپردازید تا مغزشان برای کنکور آماده شود.

خبرگزاری میزان - امیر احمدی، مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با میزان با توجه به در پیش بودن کنکور سراسری به داوطلبان توصیه کرد: در درجه اول یادتان باشد اگر با تبلیغاتی مواجه شدید که ادعا می‌کرد بدون درس خواندن می‌توانید تست‌های کنکور را صحیح بزنید، فریب نخورید و با رعایت نکاتی که گفته می‌شود سعی کنید نتیجه بهتری بگیرید؛ اولین نکته این است که در روز‌های پایانی باقی مانده تا کنکور باید ساعات خواب شما در طول روز کمتر از ۷ ساعت نباشد، در این روز‌ها از مواد غذایی مفید مانند گوشت و لبنیات بیشتر استفاده کنید و حتما خوردن ۳ وعده غذایی به ویژه صبحانه را برای حفظ تمرکز در برنامه قرار دهید.

وی ضمن اشاره به اینکه حتما در طول روز نیم ساعت ورزش کنید چرا که این اقدام توانمندی ذهنی شما را بالا می‌برد، ادامه داد: روز‌های پایانی به هیچ عنوان فرصت خوبی برای یادگیری نیست و فقط اجازه دارید خلاصه‌ای از درس‌ها را که آماده کرده‌اید، مرور کنید تا در حافظه شما تثبیت شود.

این مشاور تحصیلی با بیان اینکه در ۲ روز باقی مانده تا کنکور از ساعت ۸ صبح تا ظهر به سوالات کنکور سال قبل پاسخ دهید و عصر اشکالاتتان را برطرف کنید، افزود: به هیچ وجه روز آخر مطالعه نکنید و به استراحت و تفریح بپردازید تا مغزتان برای کنکور آماده شود.

احمدی با اشاره به اینکه شب قبل از کنکور از خوردن غذا‌های سنگین و چرب و همچنین نوشیدن قهوه خودداری کنید و حتما زود بخوابید، اظهار کرد: صبح روز کنکور خوردن صبحانه فراموش نشود، بهتر است در وعده صبحانه از عسل، مربا، کره، مغز گردو و چای شیرین استفاده کنید و حواستان باشد که زیاد مایعات ننوشید.

وی به داوطلبان توصیه کرد که یک‌ساعت و نیم قبل از برگزاری آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشید چرا که در‌های ورودی به حوزه برگزاری آزمون یک ساعت قبل از آغاز کنکور بسته می‌شود، همچنین لازم است یک ساعت قبل از برگزاری آزمون چیزی نخورید چرا که خون بدنتان به جای اینکه متوجه مغز شود مجبور است صرف هضم غذا در معده شود و از این رو فعالیت فکری بدن کند می‌شود.

این مشاور تحصیلی عنوان کرد: توصیه می‌شود قبل از برگزاری آزمون کمی دعا بخوانید چرا که این اقدام موجب افزایش احساس آرامش می‌شود و اگر شخصی بتواند به آرامش لازم برسد می‌تواند مطالبی را که قبلا خوانده است به خوبی به یادآورد و تست‌های بیشتری را پاسخ دهد.

احمدی در خصوص مدیریت استرس در روز‌های پایانی و جلسه آزمون یادآور شد: تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که گیاه اسطوخدوس اثر آرامش‌بخش و ضد اضطرابی دارد، از این رو برای مدیریت استرس در روز‌های پایانی می‌توانید قطره اسطوخدوس را از داروخانه‌ها تهیه و طبق دستوری که روی آن نوشته شده، مصرف کنید، همچنین سعی کنید حدود ۱۰ دقیقه و هر روز حدود ۳ یا ۴ بار نفس عمیق بکشید چرا که تنفس عمیق موجب کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌شود و ایجاد آرامش و کاهش اضطراب را به همراه دارد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *