رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی استان بوشهر با نخبگان، حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه دیدار کردند

16:18 - 07 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۵۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان بوشهر با نخبگان، حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه دیدار کردند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر و سایر مسئولان قضایی استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه با جمعی از نخبگان، حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر دیدار کردند.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در دیدار با جمعی از نخبگان، حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه و وکلای دادگستری با تبریک هفته قوه قضاییه و ذکر شخصیت والای دکتر بهشتی، اظهارکرد: بیان دغدغه ها، چالش‌ها و مشکلات توسط نخبگان و حقوقدانان مورد تاکید ما است و با روی باز به انتقادات مطرح شده در خصوص دستگاه قضا توجه خواهیم کرد.

وی افزود: مهمترین شاخص در نظام جمهوری اسلامی باید اجرای عدالت بدور از شعار باشد و دستگاه قضایی استان بوشهر نیز در همین راستا گام خواهد برداشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، بیان‌کرد: سعی خواهیم کرد تعداد نشست‌های دادگستری استان با حقوقدانان، نخبگان و جامعه علمی را افزایش دهیم تا بتوانیم از نظرات این فرهیختگان در جهت اصلاح عملکرد خود بهره ببریم.

مهرانگیز به لزوم ارتقای سطح کیفی و کمی دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: از یافته‌های علمی ونقطه نظرات نخبگان و اساتید هیئت علمی به عنوان مصوبات با طرح‌های کارشناسی در دستگاه قضایی استان در جحت «کاهش حجم پرونده‌های قضایی، اتخاذ تدبیر مناسب برای کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش چشمگیر جمعیت کیفری، برخورد قاطعانه با مفاسد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، احیای حقوق عامه، تکریم مراجعان و ...» در راستای رضایتمندی بیشتر مردم به دستگاه قضا استفاده می‌کنیم.

در ادامه مجید آرامی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر نیز گفت: سند تحول قضایی و رویکرد‌های دانش بنیانی در شناسایی عوامل وقوع جرم و ارائه راهکار‌ها برای کاهش آن‌ها موجب شده تا ضرورت برقراری ارتباط بیشتر و مستحکم‌تر با مراکز علمی و دانشگاهی و حقوقدانان بیش از پیش به چشم بیاید در همین راستا نیز تلاش داریم با توسعه روابط خود با این اقشار فرهیخته، به بهبود عملکرد دستگاه قضایی بپردازیم.
همچنین اسماعیل عبداللهی، در این دیدار گفت: سند تحول قوه قضاییه جزء ۲ یا ۳ سند ویژه و مطلوب در کشورمان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود:، زیرا این سند به گونه‌ای جامع تدوین شده که اساس بسیاری از تصمیم گیری‌ها در دستگاه قضا است و در واقع سند تحول قضایی به بیان چالش ها، عوامل و اسباب مسائل در حوزه قضا پرداخته و متناظر با این مسائل، راهبرد‌هایی بیان و برای هر راهبرد، راهکار ارائه شده است که قابلیت اجرا نیز دارند.

مسئولان قضایی استان بوشهر به مناسبت هفته قوه قضاییه با نخبگان، حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه و وکلای دادگستری و اعضای کانون سر دفتران استان دیدار کردند

دیدار مسئولان قضایی استان بوشهر با اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر

در راستای بزرگداشت هفته قوه قضاییه نشست هم اندیشی مسئولین قضایی استان بوشهر با اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان بوشهر برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست گفت: دفاتر اسناد رسمی نهادی مدنی در راستای تثبیت مالکیت و حقوق مردم است و کار سردفتران کاری فنی و کارشناسی است بنا براین باید در احقاق حق مردم و جابجایی حق و باطل دقت لازم انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر افزود: رعایت شأن سردفتری، اجرای درست قوانین، احترام به ارباب رجوع و رعایت قوانین در اجرای وظایف به ویژه حفظ کرامت ارباب رجوع سرعت در فعالیت‌ها و دقت در انجام وظایف می‌تواند موجب رضایتمندی بیشتر در عرصه ارائه خدمات ثبتی در جامعه شود و امیدواریم که این عزیزان در این بخش روز به روز در ایفای وظایف برای خدمت به مردم موفق‌تر باشند.

مهرانگیز دغدغه‌ها و مشکلات سردفتران را مهم و اساسی خواند و افزود: این معضلات به صورت مکتوب به دادگستری استان ارسال شود تا ضمن بررسی آن‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در خصوص مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه، با شهرداری بوشهر و حتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را مطرح می‌کنیم.

وی افزود: در خصوص ارتباط سیستمی بین ۲ مجموعه این موضوع را نیز به مرکز اعلام خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و احمدی رئیس هیائت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان گزارشی از عملکرد اقدامات انجام شده و دغدغه‌ها و مشکلات خود را را بیان کردند.

مکانیزه شدن مکاتبات بین شعب دادگستری با کانون سردفتران و دفتریاران و همچنین ساماندهی موضوع خرید و فروش اراضی نظامی بوشهر، عدم «اجرای قانون پیش فروش ساختمان‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه و  صدور شناسنامه فنی ساختمان توسط شهرداری» از جمله دغدغه‌های سردفتران در این جلسه بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *