گفت‌وگو|

عدم تناسب میان عرضه و تقاضا؛ عامل اصلی کمبود بلیت

14:21 - 07 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۵۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عدم تناسب میان عرضه و تقاضا؛ عامل اصلی کمبود بلیت
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در رابطه با کمبود بلیت هواپیما گفت: با آغاز فصل تابستان تقاضای مسافران برای بلیت افزایش پیدا کرده که این حجم از تقاضا متناسب با عرضه بلیت نیست.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: متاسفانه با توجه به میزان افزایش تقاضا برای بلیت تاکنون نتوانسته‌ایم، به تناسب آن عرضه را نیز ارتقاء دهیم. 

وی با اشاره به اینکه کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما نیازمند است، تصریح کرد: در حال حاضر خطوط هوایی کشور ۱۷۰ الی ۱۸۰ فروند هواپیما در اختیار دارد که با توجه به نیاز کشور این عدد بسیار پایین است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در ادامه با اشاره به اینکه در اردیبهشت سال‌جاری ۶۳ فروند هواپیما در مدل‌های مختلف وارد کشور شده است، گفت: بخشی از این هواپیما وارد فاز عملیاتی شده‌اند و بخشی دیگر آن پس از انجام مراحل فنی تا نیمه یا پایان تابستان وارد خطوط هوایی خواهند شد، اما باید اشاره کرد با توجه به نیاز کشور این تعداد نیز مشکل را حل نخواهد کرد. 

وی همچنین گفت: تحریم‌های ظالمانه در چند ساله اخیر موجب شده است که ناوگان هوایی به اهداف مدنظر خود دست پیدا نکند. 

یازرلو تاکید کرد: در برخی از موارد انتقاداتی به شرکت‌های هواپیمایی وارد شده که این شرکت‌ها تعداد پرواز‌های خود را کاهش داده‌اند و این مساله موجب کمبود عرضه شده است، اما اگر تعداد پرواز‌های انجام‌شده در سال گذشته را با تعداد پرواز‌های انجام‌شده در سال‌جاری مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که نه‌تن‌ها تعداد پرواز‌ها کاهش نیافته؛ بلکه افزایش نیز داشته، اما متناسب با عرضه نبوده است. 

یازرلو همچنین به افزایش ۲۹ درصدی قیمت هواپیما اشاره و اعلام کرد: در صورتی که این افزایش قیمت بدون واسطه به این شرکت‌های هواپیمایی تعلق گیرد و شرکت‌های چارترکننده از آن سهمی نداشته باشند، این افزایش قیمت مورد تائید شرکت‌های هواپیمایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *