رئیس کل دادگستری استان قم: دنبال کردن دغدغه‌های اقتصادی شهید بهشتی مانع ایجاد مشکلات می‌شد

13:41 - 07 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۵۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قم: دنبال کردن دغدغه‌های اقتصادی شهید بهشتی مانع ایجاد مشکلات می‌شد
رئیس کل دادگستری استان قم گفت: شهید دکتر بهشتی به مسئله اقتصاد اهتمام زیادی داشتند و اگر دغدغه‌های اقتصادی شهید بهشتی دنبال می‌شد امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در ویژه برنامه گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی هفتم تیرماه که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تروریستی هفتم تیرماه، اتفاقی استثنائی در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود، زیرا وقتی دشمنان از خط انحرافی که در خط اصیل امام و انقلاب با محوریت بنی صدر نا امید شد، مسیر توطئه را تغییر داد و با فاصله کمی یعنی در ۴ روز، ترور آیت‌الله خامنه‌ای را شاهد بودیم و سپس در هفتم تیرماه، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب توسط منافقین و ایادی استکبار، به شهادت رسیدند.

وی افزود: بسیاری از افراد تاثیرگذار در انقلاب اسلامی، در حزب جمهوری اسلامی حضور داشتند و در این حادثه تروریستی، به شهادت رسیدند و اگر لطف و عنایت خداوند و امام عصر (عج) و رهبری حکیمانه امام راحل نبود، کار انقلاب تمام می‌شد، زیرا عناصر اصلی نهضت در این حادثه ترور شدند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به سوابق اجتماعی و مبارزاتی شهید بهشتی در دوران قبل و پس از انقلاب اشاره و تاکید کرد: او در دوران نهضت اسلامی همواره سعی می‌کرد عناصر انقلابی را کنار هم قرار بدهد، زیرا اعتقاد داشت تحول در جامعه، به صورت انفرادی ممکن نیست و باید کار تشکیلاتی انجام داد به همین دلیل نگاهش مبتنی بر جذب حداکثری بود.

وی ادامه داد: افرادی که در تشکیلات مد نظر شهید بهشتی وارد شدند، بعد‌ها به مسئولیت‌های حساس در دوران پس از انقلاب رسیدند و توانستند تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه هیئت مذهبی در دوران پیش از انقلاب و در قالب نهضت اسلامی، محلی برای گردهم آمدن عناصر فعال و تاثیرگذار بودند گفت: شهید بهشتی به همین دلیل عضویت در هیئت موتلفه را پذیرفتند و نقش نظارتی دقیقی را هم ایفا کردند.

رئیس کل دادگستری استان قم اضافه کرد: عضویت در شورای انقلاب و انجام خدمات مهم تا پیش از تشکیل مجلس و دولت، ایجاد جامعه روحانیت که تا پیش از آن تجربه فعالیت‌های تشکیلاتی را نداشت، هماهنگی حرکت‌های سیاسی گروه‌های باورمند به رهبری امام خمینی (ره) و نگارش و گردآوری ۴۰ کتاب شامل تالیفات و سخنرانی‌ها با موضوعاتی، چون «بانکداری و اقتصاد اسلامی و مسئله ربا» از جمله نقش‌های تاثیرگذار شهید بهشتی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: موضوع جلسه‌ای که شهید بهشتی و یارانش درآن به شهادت رسیدند، بررسی راهکار‌های کنترل تورم بود، زیرا ایشان می‌دانست که اگر مردم مشکل اقتصادی داشته باشند، نخستین چیزی که مطرح می‌شود، شبهه‌افکنی دشمنان برای عدم صلاحیت حکومت اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه مسائل اقتصادی را نمی‌توان از مسئله حاکمیت و زندگی اجتماعی جدا کرد، گفت: دغدغه اصلی هر فرد، تامین معاش خود و خانواده‌اش است و اگر جامعه‌ای مشکل اقتصادی داشته باشد، قطعا آسیب‌پذیر خواهد بود و شهید بهشتی نیز در تالیفات و جلسات خود به این موضوع می‌پرداخت،‌ای کاش مدیران و بزرگان جامعه ما، با همان حساسیت، این موضوعات را دنبال می‌کردند تا امروز دچار مشکلات اقتصادی نمی‌شدیم.

رئیس کل دادگستری استان قم، شهید بهشتی را یکی از مجتهدان جامع‌الشرایط از حوزه علمیه توصیف و ابراز کرد: او از طرف علما مأموریت یافت به مرکز اسلامی هامبورگ برود، زیرا هم تحصیلات بالای حوزوی داشت و هم تحصیل در دانشگاه را پی گرفته بود و این تلفیق آموزه‌ها، از او شخصیتی ساخته بود که به شهادت رهبر معظم انقلاب، بی نظیر و حداقل کم نظیر بوده است.

وی در تشریح ماهیت حکومت غرب و شیوه‌ها و اصول حکمرانی آنها، گفت: در جای جای تاریخ انقلاب ما آثار جنایات و خسارت‌های حامیان دروغین حقوق بشر به وضوح مشخص است و امروزه نهاد‌های به حسب ظاهر موجه، اما به حسب باطن خبیث حقوق بشری که در قالب سازمان‌های بین‌المللی متبلور می‌شوند، با فریب مردم و جامعه بشری، در عمل به جای نجات ملت‌ها و ایجاد فضایی امن برای مردم دنیا، به تباهی ملت‌ها منجر شده اند.

رئیس کل دادگستری استان قم: دنبال کردن دغدغه‌های اقتصادی شهید بهشتی مانع ایجاد مشکلات می‌شد

در پایان این مراسم از خانواده شهدای هفتم تیر تقدیر به عمل آمد و مزار شهدای بزرگوار آن حادثه تروریستی در گلزار شهدای شیخان و حرم مطهر حضرت معصومه (س) گلباران و عطرافشانی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستر اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *