بازداشت ده‌ها نفر در عملیات پلیس ایتالیا علیه مافیای «ندرانگتا»

8:47 - 07 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۴۴۱
بازداشت ده‌ها نفر در عملیات پلیس ایتالیا علیه مافیای «ندرانگتا»
بیش از ۳۰ نفر در یورش پلیس علیه مافیای «ندرانگتا» بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری میزان - مقامات ایتالیایی گفتند که ده‌ها نفر در یورش پلیس علیه مافیای «ندرانگتا» بازداشت شده‌اند. به گفته پلیس، فعالیت‌های غیرقانونی متعدد این گروه تا اتریش و آلمان گسترش یافته است. 

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مظنونان از جمله سیاستمداران منطقه «ندرانگتا» در «کالابریا»، با اتهاماتی از جمله عضویت در انجمن مافیایی، قتل، اخاذی، کلاهبرداری، تقلب در قرارداد‌های عمومی، رشوه خواری و خرید رأی روبرو هستند.

«نیکولا گراتری»، یکی از دادستان‌های این کشور و یکی از شناخته‌شده‌ترین بازرسان ضد مافیا در ایتالیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که سیاستمداران منطقه‌ای و مدیران دولتی طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تحت سلطه اوباش قرار گرفته‌اند.

پلیس گفت ۲۲ نفر زندانی شده‌اند، ۱۲ نفر تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند، چهار نفر از سمت خود تعلیق شده‌اند و به سه نفر دستور داده شده که شهر خود را ترک نکنند، و در مجموع ۱۲۳ نفر از جمله فرماندار سابق کالابریا تحت بازجویی هستند. 

آن‌ها افزودند که دادستان‌های شهر اشتوتگارت آلمان و پلیس فدرال آلمان با تحقیقات همکاری کردند. 

در یک بیانیه مطبوعاتی، سازمان پلیس اروپا «یوروپل»، که از این اقدام حمایت کرد، گفت که افراد بازداشت شده عمدتا ایتالیایی هستند، اما شامل اتباع آلمانی و اتریشی نیز می‌شوند. 

پلیس ایتالیا اعلام کرد که شبکه مافیایی ندرانگتا تجارت غیرقانونی از جنوب تا شمال ایتالیا در زمینه املاک، پذیرایی، تجارت میوه و سبزیجات و دام و خدمات امنیتی انجام می‌داد.

به گفته پلیس، اوباش همچنین از هکر‌های آلمانی برای انجام تراکنش‌های بانکی و مالی تقلبی در پلتفرم‌های معاملاتی مخفی استفاده کردند. 

این یورش به دنبال ۲ یورش بزرگ دیگر ضد «ندرانگتا» در ماه می‌ انجام شد که به بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در سراسر اروپا و کشف یک باند قاچاق مواد مخدر انجامید.

ندرانگتا که ریشه در منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا دارد، از «کوزا نوسترا سیسیل» به عنوان قدرتمندترین گروه مافیایی ایتالیا پیشی گرفته و یکی از بزرگترین شبکه‌های جنایتکار در جهان محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *