مصر و اردن به وضعیت بد اسرای خود در بند صهیونیست ها توجه ندارند

12:11 - 03 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۲۰۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطینی گفت: دولت های مصر و اردن به وضعیت بد اسرای این دو کشور که در بند رژیم صهیونیستی هستند، توجه ندارد و برای آزادی آنها تلاش نمی کنند.

: سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطینی گفت: دولت های مصر و اردن به وضعیت بد اسرای این دو کشور که در بند رژیم صهیونیستی هستند، توجه ندارد و برای آزادی آنها تلاش نمی کنند.

به گزارش به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ریاض اشقر" افزود: شماری از اسرای عربی به حبس ابد محکو شده اند که برجسته ترین آنان عبدالله برغوثی است، اسرائیل او را به 67 بار حبس ابد محکوم کرده است، وی از سال 2003 در زندان به سر می برد،

به گفته وی، این اقدام در حالی صورت می گیرد که رژیم اشغالگر قدس مرعی صبح ابوسعیده را به 11 بار حبس ابد و منیر عبدالله مرعی را به 5 بار حبس ابد و هشام احمد کعبی را به 4 بار حبس محکوم کرده است.

وی تصریح کرد: دولت های اردن و مصر آشکارا در حق اسرای خود در زندان های اسرائیلی کوتاهی می کنند، حال آنکه آنها با اسرائیل توافقنامه صلح امضا کرده اند که به موجب آن باید تمامی اسرای عربی از زندان های اسرائیلی آزاد شوند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از دولت های اردن و مصر و اتحادیه عرب خواست تا برای نجات این اسرا و اعمال فشار بر اسرائیل و ملزم کردن سران تل آویو به تامین تمامی نیازهای این اسرا و آزادی شان وارد عمل شوند.

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *