متوسط زمان رسیدگی در شعب تجدیدنظر استان کهگیلویه و بویر احمد به ۹۹ رسیده است

11:28 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۷۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
متوسط زمان رسیدگی در شعب تجدیدنظر استان کهگیلویه و بویر احمد به  ۹۹  رسیده است
معاون قضایی و سرپرست شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: متوسط زمان رسیدگی در شعب تجدیدنظر استان ۹۹ روز و میانگین ابلاغ الکترونیک دراین شعب ۹۷ روز است.

خبرگزاری میزان-به مناسبت هفته قوه قضاییه فاتحی سرپرست شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان، گزارش عملکردی از تلاش‌های این شعب در سال ۱۴۰۱ را عنوان کرد و گفت: با اشاره به اینکه دادگاه‌های تجدیدنظر دارای ۸ شعبه است، به آمار وارده پرونده‌ها اشاره و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۰۰ پرونده مانده از سال قبل وجود داشته و در همین مدت تعداد ۱۶هزار و ۸۹۹ فقره پرونده به دادگاه‌های تجدید تجدید نظر استان وارد شده است.

فاتحی گفت: با تلاش همکاران قضایی در دادگاه‌های تجدیدنظر استان در همین بازه زمانی تعداد ۱۶ هزار و ۴۳۲ فقره پرونده منتهی به صدور رأی گردیده و در مجموع به طور میانگین، به هریک از شعب دادگاه‌های تجدید نظراستان، ماهیانه ۱۷۶ پرونده ارجاع و ثبت شده است.

سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تصریح کرد: در دادگاه تجدید نظر استان تعداد ۸ هزارو ۲۹۴ فقره پرونده با صدور حکم قطعی دادنامه مورد اعتراض، پرونده به دادگاه صادرکننده رأی بدوی ارسال و تعداد ۲هزارو ۵۱۱ فقره پرونده نیز منتهی به نقض دادنامه صادره از دادگاه تجدید نظر بدوی شده است.

فاتحی سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان در پایان اظهار کرد: متوسط زمان رسیدگی از تاریخ ثبت پرونده در دادگاه تجدید تجدید نظر تا صدور رأی و مختومه شدن پرونده، به ازاء هر پرونده ۹۹ روز بوده و میانگین ابلاغ الکترونیک در دادگاه‌های تجدیدنظر استان ۹۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *