رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تمجید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد رئیس قوه قضاییه

9:24 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۷۵۱
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
تمجید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد رئیس قوه قضاییه
اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضاییه باعث تمجید نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پارسینه، اقدامات فراوان، موثر و قاطع حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه باعث ایجاد نگرشی جدید نسبت به دستگاه قضا شده است.  همین موضوع باعث تمجید نمایندگاه مجلس شورای اسلامی از عملکرد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضاییه شده است.

عملکرد اژه‌ای بسیار مثبت و درخشان است

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز گفت: هفته قوه قضاییه را به آقای اژه‌ای و همکاران ایشان و قضات سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم. عملکرد ایشان بسیار درخشان بوده از زحماتشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

سامانه ثنا اقدامی مثبت در دوره ریاست اژه‌ای است

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد ودوره گفت: در ابتدا یاد و خاطرهٔ شهید بهشتی مظلوم و یاران ایشان که به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم و هفته قوه قضاییه را تبریک می‌گویم. قوه قضاییه با تفکر شهید بهشتی شکل گرفت. قضاوت عادلانه اولین هدف این قوه است در بحث مردم داری بسیار خوب عمل کردند در دوران مدیریت ایشان شاهد حرکات رو به جلو ایشان هستیم ملاک گرفتن حق و به جریان افتادن پرونده می‌باشد تعیین تکلیف املاک تملیکی یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که ایشان انجام دادند ورود مستقیم بدون خدم و حشم و بازدید‌ها که امکان بازدید نماینده‌ها را در استان فراهم نمودند. آنچه که بسیار ضروری و مهم اطاله دادرسی هاست دیگری بحث کمبود نیروی انسانی از جمله قاضی در سراسر کشور می‌باشد که امیدواریم نظارت بیشتری شود. بحث حراست قوه قضاییه و بهترین عملکرد قوه ایجاد سامانه ثنا بود که مردم حضور فیزیکی ندارند و اینکه فساد هم در این سامانه کم است.

قوه قضائیه به سمت شفاف سازی حرکت کرده است

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد قوه قضاییه گفت: در هفته قوه قضاییه یاد و خاطره بهشتی مظلوم و یاران باوفای ایشان را گرامی می‌داریم. با حضور آقای اژه‌ای در قوه قضاییه شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم. با توجه به بحث هوشمند سازی و بهره مندی از فضای مجازی، حرکات میدانی، شفاف سازی که ایجاد کرده‌اند. حرکات و رفتار قوه قضاییه برای مردم قابل قبول شده هماهنگ شدن قوه و مجلس روبرو شدن شخص ایشان با مشکلات رفع مشکل قبل از پرونده سازی قوه قضاییه در یک مسیر تعالی قرار گرفته است.

حضور اژه‌ای در قوه قضائیه درخشان است

سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد گفت: حضور آقای اژه‌ای در قوه قضاییه درخشان بوده و عملکرد ایشان مثبت بوده است.

تعامل اژه‌ای با مجلس و دولت عالی است

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان گفت: آقای اژه‌ای با رویکرد کاملا مردمی و منطقی به خوبی مدیریت می‌کنند بازدید میدانی و ورود شخصی ایشان برای مشکلات یا مسائلی که گره خورده بسیار عالی است. تعامل خوبشان با مجلس و کمیسیون قضایی در بحث مبارزه با فساد و رانت و قاچاق. در بحث عدالت و مراقب از کیان کشور بسیار خوش درخشیدند که جای تقدیر دارد. در کل ما از ایشان و عملکردشان راضی هستیم.

قوه قضائیه نیاز به نیروی بیشتری برای خدمت دارد

حسین محمدصالحی دارانی نماینده فریدن و فریدونشهر گفت: با توجه به اقدامات و سامانه‌هایی که ایجاد شده زمان رسیدگی بهتر و کمتر شده، ولی متاسفانه حجم زیاد پرونده‌ها و صف‌های طولانی که مردم درگیر آن هستند مشکلاتی را فراهم کرده است. طی جلساتی که آقای اژه‌ای داشتند امیدواریم که این دغدغه کمتر شود. بسیار از دادگاه‌ها در کل کشور با کمبود نیرو و قاضی مواجه هستند جذب نیرو باعث کم شدن این معضلات می‌شود.

تخصص اژه‌ای در مباحث قضایی است و ایشان موفق هستند

صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین گفت: قوه قضاییه با حضور آقای اژه‌ای تخصصی و موضوع محور پیش می‌رود با توجه به اینکه ایشان در بدنه این مجموعه بودند و روز به روز عملکرد بهتری از ایشان می‌بینیم. در خدمات دهی بهینه به مردم و ارباب رجوع، صدور احکام و حضور در استان‌ها حضور چشمگیری داشتند. بنده برای پیشرفت این مجموعه هرکاری که موثر باشد انجام خواهم داد.

حضور اژه‌ای بر مسند قوه نوید خوب برای اقتصاد است

عادل نجف زاده نماینده خوی و چایپاره گفت: آنچه که امروز در فضای عمومی کشور و با توجه به دیپلماسی که تعریف شده برای کاهش تورم و رشد تولید قطعا حوزه قوه باید با دقت بیشتر نسبت به اجرایی کردن شعار رهبری به شکل میدانی عمل کنند. روندی که امروزه مشاهد می‌شود بسترسازی و حمایت از تولیدکنندگان به ویژه با حضور آقای اژه‌ای بسیار مثبت ارزیابی میشود. مطمئنا امروزه نقش قوه در پیشبرد اهداف نظام با توجه به رشدی که در کشور در هر لحظه اتفاق می‌افتد این امر با همدلی سه قوه لحظه به لحظه پررنگ‌تر می‌شود.

اژه‌ای با مدیریت دلسوزانه توانسته خود را محبوب مردم شود

عباس مقتدای خوراسگانی نماینده اصفهان گفت: قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگری به سرعت بخشیدن عملی شعار‌های پیشین نزدیک شده است و رییس قوه قضاییه در افکار عمومی به عنوان فردی که دلسوزانه کارآمدی قوه را مد نظر دارد توانستند جایگاه مناسبی را بدست بیاورند. البته باید به این نکته توجه داشت که بخشی از موضوعات مرتبط با قوه قضاییه در بیرون از قوه قضاییه رخ می‌دهد هم دولت و هم مجلس باید با شناسایی نقاط ضعفی که بار آن در دوش قوه قضاییه می‌افتد نسبت به تسهیل آن موضوع برای قوه اقدام کند امروزه در کنار مطالبه‌ای که از قوه قضاییه برای سرعت بخشیدن و رسیدگی قضایی و حقوقی پرونده‌ها وجود دارد یک خواسته مهم مبنی بر رسیدگی همه کارکنان فعال در قوه قضاییه از جمله قضات و تمام کارمندان مرتبط با قوه قضاییه نیز به عنوان یک توقع وجود دارد حقوق‌ها و دستمزد‌هایی که اکنون فعالان مرتبط با قوه دریافت می‌کنند متناسب با نیاز و تورم نیست

اژه‌ای به دنبال اصلاح ساختار است

شهریار حیدری نماینده قصرشیرین گفت: هفته قوه قضاییه را به آقای اژه‌ای و همکاران ایشان تبریک می‌گوییم. آقای اژه‌ای با توجه به اینکه از اساس، قوه را می‌شناسد قبل از اینکه رئیس قوه شوند قاضی بزرگی بودند الحمدالله در دستگاه قضا خوب عمل می‌کنند. از سطح تا زیر دستگاه را مدیریت می‌کنند ایشان به دنبال اصلاح ساختار هستند. پروسه قضایی و تعداد پرونده‌ها رای صادر شده بلاتکلیف خیلی کمتر شده است؛ که یکی از ویژگی‌های خوب مدیریت قوه قضایی می‌باشد.

عملکرد قوه قضائیه قابل قبول است

سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: شهادت مظلومانه دکتر بهشتی را تبریک و تسلیت و همچنین هفته قوه قضاییه را تبریک می‌گویم. قوه قضاییه یکی از قوه‌های سه گانه کشور است یک مجموعه بسیار بزرگ و وسیع که در اجرای عدالت و فساد ستیزی در کشور خوب عملکرده و نمره قبولی را دارد. تعامل و تفاهم بین قوه قضاییه و مجلس بسیار خوب است. آقای اژه‌ای انسانی شریف و روحانی والا مقام هستند.

شیوه مدیریتی اژه‌ای قابل تقدیر است

محمد علیپور نماینده ماکو و چالدران گفت: رییس محترم قوه قضاییه در صحنه حضور دارند و با توجه به بازدید‌های استانی با شیوه مدیریتی که در پیش گرفته شده شاهد این هستیم که با تلاشی که داشتند در زمینه اجرای عدالت – احکام و پیشگیری در جرم موفق بودند.
بنده به عنوان خدمتگزار مردم از رییس قوه تا دادگستری‌ها و قضات محترم در مجموع کشور از زحمات این مجموعه قدردانی می‌کنم.

عملکرد مثبتی در قوه قضائیه در مبارزه با فساد وجود دارد

یوسف داوودی نماینده سراب گفت: در مجموع عملکرد خوبی در پرونده‌های فساد و رانت و قاچاق داشتند. از زحمات این مجموعه تشکر میکنیم.

اژه‌ای عملکرد خوب و مثبتی دارد

محمدباقری بنانی نماینده بناب گفت: آقای اژه‌ای عملکرد خوبی دارند با سفر‌های استانی ورودشان بین مردم بدون تشریفات گواه این امر است.

فاصله بین مردم و قوه قضائیه کمتر شده است

حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار شاهین شهر و میمه گفت: هفته قوه گرامی می‌داریم یکی از نماد‌های جمهوری اسلامی قوه قضاییه است و انتظار از عدالت وجود دارد از زمان اژه‌ای صف انتظارات بیشتر شده است.
قوه در طی سال گذشته موفقیت‌هایی داشته و نقایصی هم وجود دارد. نکتهٔ خوبی که میشود به ان اشاره کرد کاهش فاصله بین مردم و مسئولین قوه بوده، ولی کامل و کافی نیست و نقدی که وجود دارد در برخی از پرونده‌ها رسیدگی خیلی طولانیست و نهایتا به نتیجه نمی‌رسد گزارش‌هایی که از مجلس برای رئیس جمهور و برای قوه ارسال شده هنوز کامل رسیدگی نشده و امیدواریم که در هفته قوه به آن‌ها رسیدگی شود

عملکرد اژه‌ای در قوه قضائیه مثبت است

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس گفت: اژه‌ای یکی از قضات و مسئولین قوه بوده که در طول سالیان سال و در طول انقلاب مسئولیت‌های حساسی داشته و در مقابله با پرونده‌های فساد عملکرد خوبی از خود نشان داده است. موفقیت وی را در کوتاهی سیر مراحل پرونده‌ها و رسیدگی به تظلم خواهی مردم در دیوان عدالت – سازمان زندان‌ها و… ایشان را موفق کرده و در نوبت‌های مختلف که به دیدارشان رفتیم پیشنهادات سازنده‌ای داشتند. ولی مشکلات زیادی دارند از نظر کمبود نیروی انسانی و ساختمان‌ها و پایین بودن حقوق شورای حل اختلاف و کارکنان قوه که مجلس و دولت باید در این امر با پیشنهادات قوه همکاری و تلاش کنند و من این هفته را ایشان تبریک می‌گویم.

ارتباط مردم و قوه قضائیه بهتر شده است

بانکی پور نماینده اصفهان گفت: قوه قضائیه رویکرد خوبی در این چند سال داشته و تقویت شده است. ارتباطات مردم و مجلس و دستگاه‌ها بخاطر تجارب گذشته بهتر شده است، ولی در ارتباط پایین دست برخورد با مردم و تبادل فرهنگی به اون شدت دیده نمی‌شود و برای تکریم اعضا و عدم اطاله دادرسی باید بیشتر کار شود.

عملکرد قوه قضائیه با حضور اژه‌ای بهتر از قبل شده است

حمزه شلمزاری نماینده اردل و فارسان گفت: قوه قضائیه با سنگ و بنای رئیسی و اقدام اژه‌ای در سفر‌های استانی بنا نهاده شده است. خوشبختانه رئیس قوه بررسی و پیگیری‌های خوبی دارد و رسیدگی و عملکرد این مجموعه نسبت به قبل بهتر شده است.

اژه‌ای با سفر‌های استانی اقدام مثبتی انجام داد

حسین جلالی نماینده رفسنجان و ازنا گفت: قوه قضاییه جایی است که مردم همیشه در این مجموعه رفت و آمد دارند. جناب اژه‌ای با این دید که پیشگیری بهتر از درمان است سفر‌های استانی را شروع کرده که ایده بسیار خوبی است.در مجموع در عملکرد و تعامل با مردم بسیار قوی عمل کردند.

عملکرد عالی قوه قضائیه با بودجه بیشتر بهتر خواهد شد

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان گفت: به نظرم باید از اژه‌ای تشکر کنیم و ایشان با رویکرد جدیدی که در ادامه رویکرد رئیسی به دنبال رفع مشکلات با سفر‌های استانی در پی رفع مشکلات دادگاه‌ها و محاکم قضایی هستند البته از نظر بودجه دولت باید بیشتر کمک کند، چون یکی از قوای سه گانه ماست و در همه جا محاکم قضایی با یکسری از مشکلات بودجه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و فکر می‌کنم دست قوه قضاییه باید بیشتر باز باشد، ولی در کل رویکرد عالی است و تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *