ثبت بیشترین موارد تجاوز جنسی در سوئد و انگلیس

15:58 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۶۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ثبت بیشترین موارد تجاوز جنسی در سوئد و انگلیس
نرخ بالای موارد ثبت شده تجاوز جنسی در سوئد، این کشور را به یکی از بدترین کشورها در این زمینه در اروپا تبدیل کرده است.

خبرگزاری میزان – نرخ بالای تجاوز جنسی در سوئد شاید برای خیلی از افراد موضوعی چندان شناخته شده نباشد، اما این واقعیت سبب شده تا سوئد برای زنان کشوری ناامن بوده و مقام‌های سوئدی ناتوان از تامین حداقل‌های امنیت برای زنان و دختران باشند.

بر اساس آمار‌ها بین سال‌های ۱۷-۲۰۱۳ سوئد به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۳ مورد تجاوز جنسی را گزارش کرد که بالاترین میزان در اروپاست.

اگرچه مقام‌های سوئد تلاش دارند تا نرخ بالای گزارش‌های ثبت شده از تجاوز جنسی در این کشور را با بهانه‌هایی از جمله سهم بالای مهاجران و تعریف گسترده‌تر سوئد از تجاوز جنسی مربوط کنند، واقعیت‌ها نشان می‌دهند که سهم این موارد از بحران مذکور محدود بوده است.

آمار تجاوز جنسی در سوئد

از زمانی که شورای اروپا جمع آوری جرم و جنایت را آغاز کرد، سوئد همواره دارای میزان قابل توجهی از جرایم جنسی ثبت شده در میان ۳۵ کشور اروپایی بوده است؛ در سال ۱۹۹۶ سوئد تقریبا سه برابر میانگین جرایم تجاوز جنسی ثبت شده در ۳۵ کشور اروپایی را ثبت کرد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد، تعداد تجاوز‌های گزارش شده به مقام‌های سوئدی در سال ۲۰۱۷ رشد قابل توجه ۱۰ درصدی را شاهد بود؛ تعداد موارد تجاوز جنسی گزارش شده در سوئد در سال ۲۰۱۷ معادل ۷۳ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار شهروند بود.

آمار رسمی دولت سوئد در سال ۲۰۱۸، نشان داد که وقوع جرایم جنسی در حال افزایش است؛ بر اساس گزارش مذکور، زنان جوان با بیشترین خطرات روبرو هستند و بیشتر موارد در این رابطه گزارش نشده است.

بر اساس گزارشی دیگر در سال ۲۰۱۹، سوئد شاهد افزایش ۳۳ درصدی در تعداد موارد تجاوز جنسی گزارش شده به مقام‌های این کشور طی یک دوره ده ساله بوده است.

آیا سوئد کشور تجاوز جنسی است؟

به گزارش «tfkriminalvard»، بر اساس آمار «یورواستات»، سوئد در کنار انگلیس بیشترین تعداد تجاوز جنسی را در سال ثبت می‌کند؛ رقم بالای تجاوز‌های جنسی در سوئد سبب شد تا این کشور در رسانه‌های بین المللی به عنوان کشور تجاوز جنسی شناخته شود.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره عدم امنیت زنان در سوئد به در شب‌ها منتشر شده است.

به گزارش «theindependent»، سوئد بالاترین نرخ سرانه تجاوز جنسی را نه تنها در اروپا بلکه در جهان دارد؛ دلیل این امر ناتوانی دولت سوئد در حفاظت از زنان و دختران است.

اتهام زنی سوئد به مهاجران

به گزارش «رویترز»، در حالی که رشد آمار جرم تجاوز جنسی، سوئد را با رسوایی بزرگی مواجه کرده، این کشور تلاش دارد تا مسئولیت این امر را مانند دیگر ناکامی‌های خصوصا اجتماعی خود متوجه مهاجران کند.

«رویترز» می‎گوید که ادعای مبنی بر ارتباط میان بالا بودن نرخ جرم تجاوز جنسی در سوئد و حضور مهاجران در این کشور نادرست است.

داده‌های موجود نشان دهنده رشد جرم تجاوز جنسی در سوئد در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۱ به میزان ۴۶۳ درصد هستند، اما مدرکی دال بر این که مهاجران عامل این روند افزایشی بوده اند، وجود ندارد.

داده‌های منتشر شده از سوی موسسه اروپایی برابری جنسیتی اتحادیه اروپا نشان داد که تا سال ۲۰۱۲ حدود ۱۱.۴ درصد از زنان ۱۵ ساله یا بالاتر در سوئد معادل تقریبا یک نفر از هر ۱۰ نفر، تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند.

«رویترز» پس از بررسی روند رشد جرم تجاوز جنسی در سوئد بر اساس مدارک و شواهد اعلام کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که مهاجرت منجر به افزایش وقوع تجاوز جنسی در سوئد شده باشد؛ این موضوع فقط در پست‌های رسانه‌های اجتماعی آنلاین اغراق شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *