سهم مسکن یک سوم هزینه سبد خانوار است

8:13 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۴۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سهم مسکن یک سوم هزینه سبد خانوار است
مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک نداشتن مجوزو همچنین عدم ارائه کد رهگیری است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سید جواد سادات مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان یزد که به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، درباره راهکار‌های کنترل اجاره بها و قیمت ملک توسط بنگاه‌ها و مشاورین املاک گفت: بحث کنترل قیمت دو لایه دارد یکی لایه صنفی که باید با دقت نظر از بنگاه‌ها و مشاورین املاک بازرسی انجام شود و تمام آن‌ها که بدون مجوز درحال فعالیت هستند، پلمپ شوند.

وی ادامه داد: لایه دیگر در این بحث، موضوع امنیتی است که مثلا بنگاهی که ملک را احتکار کرده دیگر نمی‌شود با روش‌های تعزیراتی برخورد کرد بلکه باید با تشکیل شعب ویژه به طور خاص و ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و اقدامات خوبی تا کنو در این زمینه انجام شده است.

سادات در ادامه گفت: مهمترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک نداشتن مجوز و همچنین عدم ارائه کد رهگیری است که بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، بنگاه‌های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کدرهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز را یکی از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن دانست و افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با کمک سایر نهاد‌ها در شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مجاز بتوانیم کمکی به بازار اجاره کنیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *