نمایندگی ایران در سازمان ملل: اقدام آمریکا و چند کشور اروپایی در حاشیه شورای امنیت یک نمایش سیاسی است

19:32 - 02 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۴۵۷
نمایندگی ایران در سازمان ملل: اقدام آمریکا و چند کشور اروپایی در حاشیه شورای امنیت یک نمایش سیاسی است
نمایندگی ایران در سازمان ملل به ادعا‌های پهپادی و ضد ایرانی آمریکا، اوکراین و سه کشور اروپایی واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان، گفت: سخنان سفیر آمریکا در محل رسانه‌ای شورای امنیت سازمان ملل (Stakeout) از طرف آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس و اوکراین، یک نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: از آنجا که آن‌ها نتوانسته بودند، خواسته غیرقانونی خود برای ورود دبیرخانه قطعنامه ۲۲۳۱ به موضوع پهپاد‌ها را به دبیرکل تحمیل کنند، از طریق نامه نگاری‌های سازماندهی شده و این نوع نمایش‌های سیاسی، به دنبال تاثیرگذاری روی گزارش نوبه‌ای (دوره ای) شش ماهه دبیرکل در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ هستند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: فشار آن‌ها برای عدم بررسی این گزارش در موعد طبیعی خود در این ماه میلادی به ریاست امارات در شورای امنیت و انتقال آن به ماه بعد در دوره ریاست انگلیس بر این شورا، به وضوح اهداف مغرضانه آن‌ها را آشکار می‌سازد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایران ضمن رد این اتهامات بی اساس صریحا و مکررا اعلام کرده دخالتی در این جنگ ندارد و این جنگ نمی‌تواند طرف بازنده و برنده داشته باشد و تمامی تلاش‌ها باید بر پایان دادن هر چه سریعتر این جنگ و حل ریشه‌ای دلایل بروز جنگ برای استقرار صلح پایدار باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ملل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *