دادستان تهران: موجبات آزادی دو هزار و ۹۴۳ زندانی در سال ۱۴۰۱ فراهم شد/ اهدای ۲۱ هزار سبد کالا به خانواده زندانیان

17:25 - 01 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۳۳۱
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
دادستان تهران: موجبات آزادی دو هزار و ۹۴۳ زندانی در سال ۱۴۰۱ فراهم شد/ اهدای ۲۱ هزار سبد کالا به خانواده زندانیان
دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از کانون اصلاح و تربیت تهران، از آزادی دو هزار و ۹۴۳ زندانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خبرگزاری میزان_ علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونان خود، ظهر امروز از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد.

در این بازدید، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان تهران، جعفری سرپرست مجتمع شهید فهمیده، جوادی سرپرست ناحیه ۲۹ ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان، حسین زاده سرپرست دادسرای مواد مخدر و قضات اجرای احکام و ناظر زندان‌ها حضور داشتند. 

دادستان تهران در ابتدا از بخش دختران این کانون بازدید و با مددجویان اندرزگاه گفتگو کرد. 

صالحی سپس از چهار اندرزگاه پسرانه این کانون نیز بازدید و با نوجوانان و مددکاران کانون گفتگو کرد.

علی صالحی در حاشیه این بازدید، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تسلیت ایام سالگرد شهادت؛ شهید بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضا اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه و تکالیف قانونی که داریم، بازدید‌هایی را در سراسر استان تهران به صورت مدون، با برنامه ریزی و هدفمند دنبال می‌کنیم.

 وی افزود: این بازدید‌ها به طور هدفمند و مستمر از سوی مدیران دادگستری استان، قضات دادسرا‌ها و محاکم بدوی و تجدیدنظر و اجرای احکام به صورت چهره به چهره با مددجویان انجام می‌شود.

دادستان تهران گفت: امروز به اتفاق ۱۳۵ نفر از قضات دادسرای تهران از زندان‌های استان بازدید کردیم که در جریان آن، با ۶ هزار و ۷۵۰ نفر از زندانیان، ملاقات چهره به چهره صورت گرفت. 

صالحی خاطرنشان کرد: درخواست آزادی تعداد ۷۵ نفر از زندانیان بر اساس ماده ۲۰۰ آیین نامه سازمان زندان‌ها پذیرفته و آزاد شدند و ۱۴ نفر از زندانیان بی بضاعت که دارای محکومیت مالی، دیه و رد مال بودند نیز با کمک خیرین آزاد گردیدند.

این مقام عالی قضایی، با اشاره به اینکه به هزار و ۶۵۰ نفر از زندانیان به مناسبت هفته قوه قضاییه مرخصی اعطا شد، افزود: با درخواست اشتغال به کار ۳۴۵ نفر، انتقال به زندان نیمه باز ۲۵۵ نفر و با درخواست تعیین تکلیف ردمال ۳۵ نفر نیز موافقت گردید. همچنین درخواست ادغام احکام ۷۵ نفر جهت بررسی‌های قانونی اخذ شد.

 وی با تشریح دیگر برنامه‌های دادستانی تهران گفت: ۵۳۵ نفر از محکومان مالی، دیه و ردمال به شورای حل اختلاف جهت سازش معرفی و برای تعداد ۱۷۵ نفر دستور تسریع در رسیدگی صادر گردید.

 با در خواست آزادی مشروط ۱۵۵ نفر و درخواست تعلیق اجرای مجازات ۱۴۵ نفر و درخواست نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی (پابند) ۲۲۵ نفر جهت ارسال به دادگاه موافقت شد.

 دادستان تهران عنوان کرد: همچنین با درخواست انتقال به محل اقامت ۱۳۷ نفر موافقت شد و درخواست عفو موردی ۳۷۵ نفر جهت ارسال به کمیسیون عفو استان پذیرفته گردید.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۲۱۲ نفر از زندانیان در استان تهران در هفته قوه قضائیه از نهاد‌های ارفاقی استفاده کردند، افزود: نهاد‌های ارفاقی شامل مرتکبین جرایم خشن و خاص از جمله سارقین، اراذل و اوباش نمی‌شود.

 دادستان تهران یادآور شد: با پیگیری شورای حل اختلاف مستقر در زندانها، مددکاران و قضات ناظر، مقدمات آزادی ۲ هزار و ۹۴۳ نفر از محل کمک خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌های استان تهران، در سال ۱۴۰۱، فراهم شد. 

دادستان تهران در پایان گفت: با شناسایی خانواده زندانیان نیازمند در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۱ هزار سبدکالا به ارزش هرسبد، بیش از ۲ میلیون تومان به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *