رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بانک‌ها و اجرائیات ثبتی از تعطیلی و پلمب واحد‌های تولیدی خودداری کنند

9:23 - 01 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۲۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بانک‌ها و اجرائیات ثبتی از تعطیلی و پلمب واحد‌های تولیدی خودداری کنند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اگر واحد تولیدی معوقاتی به بانک دارد بانک‌ها و اجرائیات واحد‌های ثبتی می‌بایست از تعطیل و پلمب کردن واحد‌های تولیدی خوداری کنند و لازم است در جهت حمایت از تولید، بانک در ابتدای امر طی گزارشی قبل از تعطیلی واحد تولیدی موضوع را طی گزارشی به کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان جهت ورود به موضوع و حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده بدون تعطیلی واحد و از دست رفتن فرصت‌های شغلی اطلاع دهد.

خبرگزاری میزان- باحضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان مرکز استان، مسئولین ادارات و بانک‌های مربوطه هفتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری استان در محل سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

 ناصر عتباتی در این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: باید توجه و حمایت‌های عملی و ملموس از واحد‌های تولیدی و فعالان بخش خصوصی در جهت رونق تولید داشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: هیچ بانکی حق تعطیلی واحد تولیدی را ندارد و نباید تولید و اشتغال مختل شود چرا که حتی یک فرصت شغلی هم مغتنم است، زیرا یک شغل حافظ یک خانواده است و از بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر واحد تولیدی معوقاتی به بانک دارد بانک‌ها و اجرائیات واحد‌های ثبتی می‌بایست از تعطیل و پلمب کردن واحد‌های تولیدی خوداری کنند و لازم است در جهت حمایت از تولید، بانک در ابتدای امر طی گزارشی قبل از تعطیلی واحد تولیدی موضوع را طی گزارشی به کمیته حمایت قضایی ازسرمایه‌گذاری استان جهت ورود به موضوع و حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده بدون تعطیلی واحد و از دست رفتن فرصت‌های شغلی اطلاع دهد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: هر کسی که در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری از تولید حمایت می‌کند حزب الهی، انقلابی، بسیجی و میهن پرست است.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این جلسات، جلسات بسیار ارزشمندی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود و باید حساسیت ویژه‌ای به این موضوع داشت.

مجیدی افزود: تاکید بر این است که بانک‌ها نباید موجبات تعطیلی واحد‌های تولیدی را فراهم کنند چرا که هر واحد تولیدی که بسته می‌شود در کنار آن با آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌شویم.

در ادامه جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی کابی آلیاژ منطقه آزاد ماکو، شرکت تولیدی رنگین پتو، شرکت بسته بندی تهیه و توزیع برنج جملی، شرکت سپید سنگ آذربایجان، جایگاه cng صدری ایواوغلی، گروه فولاد قدسی، شرکت اروم نهارک و شرکت تعاونی کشاورزی روضه چای مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضاء جلسه تصمیمات را در راستای حمایت از این واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *