ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است/آنچه را که نیاز داریم تولید می‌کنیم

12:50 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۱۲۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است/آنچه را که نیاز داریم تولید می‌کنیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است، گفت: ما با لطف خدا و تکیه بر دانش دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی، توانسته‌ایم آنچه که در چرخه نظامی و در بخش‌های موشکی، پهبادی و سامانه‌های دفاعی نیاز داریم را تولید کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم تقدیر از فرماندهان و کارکنان تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین که پس از سه سال حضور مستمر در مرز‌های غرب کشور به استان قزوین بازگشتند، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقتداری که نیرو‌های نظامی در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب ایجاده کرده‌اند، امروز کشورمان به امن‌ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه یگان‎‌های نیروی زمینی ارتش اگر در مرز‌ها مستقر هستند به منظور تحکیم امنیت پایدار است افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی نیروی زمینی سپاه پاسداران وظیفه حراست از مرز‌های ایران اسلامی را برعهده دارند. حضور ما در مرز‌ها به دلیل خطر و نبود امنیت نیست بلکه به منظور تحکیم امنیت پایدار و هشدار به دشمنان این مرز و بوم و اشراف عملیاتی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز با حضور نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران در مرز‌های شرق کشور، امنیت پایدار حاکم است و به لطف خدا نیروی زمینی ارتش در برقراری امنیت این منطقه نقش آفرین است.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: نیرو‌های مسلح با تمام وجود از امنیت مردم دفاع می‌کنند و با اطمینان به ملت سربلند ایران عرض می‌کنم هیچکس نمی‌تواند امنیت مرز‌های کشور را تهدید کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند نه تنها در مرز‌های شرقی بلکه در تمام مرز‌های کشورمان اگر خطری ما را تهدید کند، نیروی زمینی ارتش با تمام قوا همراه با همرزمان خود، طومار تهدیدکنندگان را در کسری از ثانیه درهم می‌پیچد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به افتخارات لشکر ۱۶ زرهی قزوین، گفت: لشکر زرهی قزوین لشکری تاریخ‌ساز است و در جنگ تحمیلی نیز موفقیت‌های زیادی را رقم زد. در طول ۸ سال دفاع مقدس، لشکر ۱۶ زرهی قزوین در عملیات‌های مختلف حضور موثری داشت. تیپ ۱۱۶ قزوین نیز ۳ سال حضور موفق در مرز‌های غربی کشور داشتند که قابل تقدیر است.

امیر سرتیپ حیدری همچنین در ادامه به ظرفیت‌های نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: نیروی زمینی ارتش به عنوان نیرویی که شعار ولایتمداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری را دارد، در مسیر ارتقاء توان خود گام برداشته و امروز به اقتدار بازدارنده‌ای رسیده است.

وی اضافه کرد: توانمندی‌های بالقوه‌ای در کشور وجود دارد و ما با لطف خدا و تکیه بر دانش دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی، توانسته‌ایم آنچه که در چرخه نظامی و در بخش‌های موشکی، پهبادی و سامانه‌های دفاعی نیاز داریم را تولید کنیم و به اقتدار دفاعی معنای جدید خودکفایی ببخشیم و خوشبختانه این موضوع محقق شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *