رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

ریزش قیمت خودرو با تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده

10:59 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۸۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ریزش قیمت خودرو با تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران از کاهش قیمت خودرو به‌علت تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده در مجلس خبر داد.

خبرگزاری میزان _ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز‌های گذشته به‌منظور تنظیم بازار خودرو با واردات خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال به کشور موافقت کردند. 

بر اساس ماده ۱۲ قانون سامان‌دهی بازار خودرو (بعد از تایید شورای نگهبان) تبصره ۶ ماده واحده قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین‌آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل مصوب ۱۳۷۱ اصلاح شده و تبصره ۸ این ماده واحده حذف می‌شود.

در همین خصوص سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: پس از تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده در مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو کاهشی شده است.

وی گفت‌: به عنوان مثال قیمت پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای دنده‌ای پانوراما که در ابتدای هفته جاری ۷۵۰ میلیون تومان بوده، در روز یکشنبه به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. 

موتمنی همچنین یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت خودرو در یک ماه گذشته را کاهش قیمت ارز دانست و اعلام کرد: بازار خودرو در روز‌های اخیر با کاهش رو‌به‌رو بوده، اما می‌توان گفت متقاضی خرید در بازار وجود ندارد و تقاضا نزدیک به صفر است. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تصریح کرد: در صورت انجام واردات خودرو و عدم نوسان ارز، قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد و قیمت در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. 

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات بازار خودرو را کمبود تولید دانست و گفت: در ۴ سال گذشته میزان عرضه خودرو نسبت به تقاضای آن ۴۷ الی ۵۰ درصد کمتر بوده و این مساله زمینه‌ساز افزایش قیمت و نابه‌سامانی در بازار خودرو شده است. 

موتمنی در پایان تاکید کرد: با تصمیمات اتخاذشده پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو کنترل و سامان‌دهی شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *