پشتیبانی آتش توپخانه منجر به پیروزی عملیات‌ها می‌شود

10:31 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۸۵۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پشتیبانی آتش توپخانه منجر به پیروزی عملیات‌ها می‌شود
سرهنگ مسعود مطاعی گفت: یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش در تولید گلوله‌های نقطه زن توپ‌خانه به خودکفایی رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ مسعود مطاعی، فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در حوزه نقطه‌زنی گلوله‌های توپ‌خانه به خود کفایی رسیده‌ایم، گفت: امروز روش‌های جنگ به‌ویژه در منطقه به سمت و سویی رفت که اگر پشتیبانی آتش یگان توپخانه را به همراه نداشته باشد قطعا پیروزی به سهولت امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات موثر یگان‌های توپخانه در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: در تمامی عملیات‌های هشت سال جنگ تحمیلی برای همه رزمندگان حضور و نقش اساسی پشتیبانی آتش سنگین توپخانه مسجل شده که اگر این یگان نبود بلکه بعضی از عملیات‌ها به راحتی به پیروزی منجر نمی‌شد.

سرهنگ مسعود مطاعی ادامه داد: ضرورت وجود آتش پشتیبانی توپخانه با توجه به تهدیدات کنونی و در شرایطی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه توپخانه، سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند بر کسی پوشیده نیست، امروز ما نیز در خصوص ارتقای سطح کیفی و نقطه‌زنی تجهیزات توپخانه‌ای به جایگاه بسیار بالایی رسیده و قادر هستیم که در کمترین زمان ممکن بهترین ماموریت را انجام دهیم.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: تجهیزات سنگین توپخانه نیروی زمینی ارتش با تجهیزات مورد استفاده در دوران دفاع مقدس بسیار فاصله گرفته و حتی قابل قیاس نیستند، امروز در حوزه باز آماد و ارتقا تجهیزات به خودکفایی رسیده‌ایم و مهمترین ویژگی تجهیزات ما افرایش برد گلوله‌ها، نقطه‌زنی و در نهایت تحرک بسیار بالای آن است.

سرهنگ مطاعی ادامه داد: بارزترین مولفه یگان توپخانه، پشتیبانی یگان‌های زرهی و پیاده است که ما در رزمایش‌ها، مراحل مختلف آن را تمرین می‌کنیم و باید اذعان داشت که امروز توپخانه نیروی زمینی ارتش یکی از یگان‌های برتر در منطقه است.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش به آمادگی رزمی و توان دفاعی گروه ۴۴ اشاره کرد و افزود: کارکنان این یگان در هر شرایطی آمادگی دارند تا هر ماموریتی را در هر نقطه از کشور به اجرا در آورده و پاسخ دندان شکنی را به دشمنان بدهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *