تحولات اوکراین|

طرح اروپا برای کمک ۵۵ میلیارد دلاری به اوکراین

10:31 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۸۴۹
طرح اروپا برای کمک ۵۵ میلیارد دلاری به اوکراین
کشور‌های اروپایی قصد دارند یک بسته کمکی ۵۵ میلیارد دلاری را به اوکراین ارائه بدهند.

خبرگزاری میزان - بیشتر مناطق اوکراین در ساعات گذشته شاهد به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله هوایی برای چندین ساعت بودند.

انفجار‌هایی در کی‌یف، پایتخت اوکراین و مناطق اطراف را به لرزه درآورد.

اداره نظامی «لویو»، شهری با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و ۷۰ کیلومتر (۴۳ مایل) از مرز با کشور لهستان، گفت که روسیه به زیرساخت‌های حیاتی در این شهر را هدف قرار داد.

شنیده شدن صدا‌های انفجار در زاپروژیا

«ولادیمیر روگوف»، یکی از مقامات منطقه‌ای زاپروژیا، گفت که محل استقرار نیرو‌های مسلح و انبار‌های تجهیزات و مهمات اوکراین در بخشی از شهر زاپروژیا که تحت کنترل کی‌یف است، از سوی روسیه مورد هدف قرار گرفت و انفجار‌ها و آتش‌سوزی‌هایی رخ داد.

وی گفت: ارتش روسیه به تأسیسات مورد استفاده اوکراین برای جنگ، مکان‌های استقرار شبه نظامیان اوکراینی و همچنین انبار‌های تجهیزات و مهمات آن‌ها حمله کرد.

دفع تهدید واحد‌های نظامی اوکراین در کراسنی لیمان

«الکساندر ساوچوک»، سخنگوی مرکز گروه‌های جنگی روسیه، گفت که واحد نظامی «سولنتسپیوک» ارتش روسیه یک پایگاه اوکراینی را در منطقه «کراسنی لیمان» منهدم کرد.

به گفته «ساوچوک»، نیرو‌های کی‌یف با پشتیبانی خودرو‌های رزمی تیپ‌های مکانیزه ۶۳ و ۴۲ نیرو‌های مسلح اوکراین، سعی کردند به مواضع روسیه در نزدیکی شهرک «تورسکویه» و «سربریانسکی» حمله کنند. 

به گفته وی، حمله بالگرد‌های Ka-۵۲ و Mi-۳۵ با پشتیبانی واحد‌های توپخانه، تلفات نیروی انسانی و تجهیزات قابل توجهی را به اوکراین وارد کرد.

حمله دوباره کی‌یف به دونتسک

یکی از مقامات جمهوری دونتسک، اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین پس از وقفه ۱۰ ساعته حملات خود را به دونتسک از سر گرفتند.

به گفته این وی، شش خمپاره ۱۵۵ میلی متری در ساعت ۵:۴۰ بامداد به وقت محلی از سمت شهرک «نتایلوو» به سمت مناطق «کویبیشفسکی» و «کیفسکی» در دونتسک شلیک شد.

آمادگی اتحادیه اروپا برای ارائه بسته کمکی ۵۵ میلیارد دلاری جدید به اوکراین 

از زمان آغاز جنگ اوکراین، اعضای اتحادیه اروپا بیش از ۵۵ میلیارد دلار حمایت مستقیم از جمله کمک‌های نظامی به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

مسکو بار‌ها هشدار داده است که این کمک به طولانی شدن درگیری در اوکراین دامن می‌زند.

کمیسیون اروپا قرار است بسته کمک مالی حدود ۵۰ میلیارد یورویی (۵۵ میلیارد دلار) را برای حمایت از اوکراین در بحبوحه ضدحمله این کشور علیه نیرو‌های روسیه پیشنهاد کند.

به گزارش پایگاه «ایونت»، کنفرانس موسوم به «بهبود اوکراین» در ۲۱ تا ۲۳ ژوئن (۳۱ خرداد تا دوم تیر ماه) در پایتخت انگلیس برگزار می‌شود و قرار است نمایندگانی از موسسات مالی بین‌المللی و بخش خصوصی در آن شرکت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *