تحولات فلسطین|

درگیری فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

8:32 - 28 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۳۷۴
درگیری فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری
همزمان با تشدید درگیری‎ها در کرانه باختری، رزمندگان مقاومت یک پاسگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در دره اردن هدف قرار دادند.

خبرگزاری میزان - رزمندگان مقاومت فلسطین با ۲ عملیات تیراندازی یک ایست بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی را در دره اردن در شرق کرانه باختری هدف قرار دادند.

رزمندگان مقاومت با توجه به هشدار شدید نیرو‌های اشغالگر در محل و بسته شدن پاسگاه، گلوله‌های بسیاری را به سمت پاسگاه «الحمرا» شلیک کردند.

با وجود حضور گسترده نظامیان اشغالگر، رزمندگان مقاومت توانستند در عرض چند ساعت دوباره این پاسگاه را هدف قرار دهند. 

ایست بازرسی «الحمرا» که شمال کرانه باختری رود اردن و دره اردن را جدا می‌کند، از ۲۳ سال پیش تاکنون نمونه‌ای از رنج روزانه است. 

در همین حال، جوانان مقاومت خودرو‌های شهرک نشینان را در نزدیکی شهرک «ازون» در شرق قلقیلیه در شمال کرانه باختری با سنگ هدف قرار دادند و به سمت آن‌ها سنگ پرتاب کردند که به تعدادی از آن‌ها آسیب وارد شد. 

علاوه بر این، نظامیان اشغالگر صهیونیستی کودک ۱۳ ساله‌ای به نام «محمد شاهین الارده» در جنوب جنین را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس او را بازداشت کردند. 

نیرو‌های اشغالگر همچنین به روستا‌های طوره، کفیرت، تعنک، رمانه، عانین و زبوبا در استان «جنین» یورش بردند و به طور گسترده در منطقه مستقر شدند. 

اقدامات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی طی هفته گذشته ادامه یافت و به زخمی شدن هفت شهرک‌نشین منجر شد. 

بر اساس آخرین آمارها، جوانان مقاومت در طی یک هفته ۱۵۹ عملیات مقاومتی شامل ۲۳ تیراندازی را انجام دادند. 

بازداشت ۵ فلسطینی در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های ارتش، شاباک و گارد مرزی این رژیم در حملات بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری ۵ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *