تقویت حضور ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور

10:54 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۲۲۹
تقویت حضور ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور
در دیدار مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه بر تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور تاکید شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی خانه‌کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی، مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران همزمان با چهارمین روز از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با جاسم ابوالعینین؛ رئیس این نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بر تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور تاکید شد و جاسم ابوالعینین از حضور متفاوت ایران در این دوره از نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در این دیدار درباره وضعیت نشر ایران، برگزاری جلسات مشترک برای توسعه روابط بین ناشران، نویسندگان و تصویرگران دو کشور ایران و قطر، اختصاص فضا و غرفه برای حضور ناشران در نمایشگاه‌های بین دو کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است خانه‌کتاب و ادبیات ایران در هفتمین حضور خود در این نمایشگاه به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶۰ ناشر در موضوع‌های کودک و نوجوان، کتب نفیس، آموزش زبان‌فارسی، موضوعات قرآنی، تقریب مذاهب و... می‌پردازد. همچنین معرفی ظرفیت‌های نشر ایران در حوزه تولید محتوا و تصویرگری کتاب کودک، برگزاری کارگاه خوش‌نویسی و... از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در این نمایشگاه است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با حضور ۵۰۰ انتشارات از ۳۷ کشور بیست ودوم خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و تا سی‌ویکم خرداد ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های شهر دوحه پذیرای علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۱۸۰ هزار عنوان کتاب در ۷۵۰ هزار جلد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *