عتباتی:دستگاه قضایی در صیانت از منابع طبیعی و ملی کوتاه نمی‌آید و برخورد با جنگل خواری و غارت درختان جنگلی را در دستور کار خود دارد

19:54 - 25 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۰۶۰
عتباتی:دستگاه قضایی در صیانت از منابع طبیعی و ملی کوتاه نمی‌آید و برخورد با جنگل خواری و غارت درختان جنگلی را در دستور کار خود دارد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: دستگاه قضایی در صیانت از منابع طبیعی و ملی کوتاه نمی‌آید و برخورد با جنگل خواری و غارت درختان جنگلی را در دستور کار خود دارد.

خبرگزاری میزان - عصر روز پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین قضایی همراه و رئیس دادگستری و دادستان سردشت به منظور اجرای وظیفه نظارتی بر صیانت از جنگل‌ها و مراتع، از جنگل و آبشار شلماش این شهرستان بازدید کردند.

عتباتی در این بازدید به لزوم حفظ جنگل‌ها و مراتع ملی برای آیندگان و حفظ محیط زیست منابع ملی و جنگل‌ها تاکید کرد و این امر مهم را وظیفه همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی دانست.
 رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: با توجه به اینکه سردشت شهری با جاذبه‌های بکر طبیعی و جنگل‌ها و مراتع انبوه می‌باشد مورد طمع متصرفین اراضی ملی و جنگل خواران و قاچاقچیان چوب بوده از این رو می‌بایست برای حفظ این منابع خدادادی تمام تلاش خود را بکار بست و همه دستگاه‌های اجرایی در انجام تکالیف صیانتی خود با نظارت و پایش‌هایی که می‌کنند و استفاده از تکنولوژی روز اجازه هیچگونه تصرف در این مناطق را ندهند و دستگاه قضایی هم در این خصوص کوتاه نخواهد آمد. 

رئیس کل استان آذربایجان غربی تاکید کرد: دستگاه قضایی نیز وظیفه صیانتی خود را بکار بسته و عمل به تکالیف قانونی نهاد‌های مرتبط را خواستار است و با ترک فعل‌ها و متصرفین برخورد جدی داشته و مماشاتی نداشته و نخواهد داشت.

عتباتی در پایان به استفاده از ظرفیت گردشگری و طبیعت زیبای خدادادی سردشت نیز اشاره کرد و گفت که مسئولین امر می‌بایست زیرساخت‌های لازم را مهیا نموده و با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه توسعه صنعت گردشگری در این منطقه را فراهم کرد.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *