آیت‌الله رئیسی: بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است

22:30 - 24 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۹۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آیت‌الله رئیسی: بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است
رئیس جمهور همکاری مجالس ایران و نیکاراگوئه را در گسترش روابط فیمابین موثر دانست و اظهار داشت: گروه‌های دوستی پارلمانی بستر مناسبی برای تقویت روابط کشورهای دوست با یکدیگر هستند و این همکاری‌ها می‌تواند به تقویت روابط کشورها در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بیانجامد.

خبرگزاری میزان_ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی با حضور در ساختمان پارلمان نیکاراگوئه در دیدار با آقای «گوستاوو پوراس» رئیس مجلس ملی این کشور گفت: مجالس مبتنی بر آرای واقعی مردمی، خانه ملت‌ها محسوب می‌شوند و حضور نمایندگان حقیقی و برخوردار از رای مردمی در مجالس قانون‌گذاری، باعث آرامش مردم کشورهاست.

رئیس جمهور با اشاره به دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر باور و اتکای واقعی به رای مردم، همکاری مجالس دو کشور را در گسترش روابط فیمابین موثر دانست و اظهار داشت: گروه‌های دوستی پارلمانی بستر مناسبی برای تقویت روابط کشور‌های دوست با یکدیگر هستند و این همکاری‌ها می‌تواند به تقویت روابط کشور‌ها در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بیانجامد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش دلیل دشمنی امپریالیست‌ها با کشور‌های متکی بر آرای واقعی مردمی را، دنبال کردن خواست مردم به جای منافع آن‌ها دانست و تصریح کرد: اینجاست که میان اراده مردم و خواست امپریالیست‌ها در کشور‌های برخوردار از مردم‌سالاری واقعی جنگ اراده‌ها شکل می‌گیرد و لذا قدرت‌های بزرگ همواره سعی در نفوذ در مجالس چنین کشور‌هایی داشته‌اند.

آیت‌الله رئیسی رمز موفقیت مجالس مردمی را در این دانست که پشتوانه مردمی خود را از یاد نبرده و همواره همه تلاش و همت خود را صرف رفع مشکلات مردم کنند و خاطرنشان کرد: خوشحالم که امروز در مجلسی حضور دارم که بر ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان و امپریالیست‌ها تاکید دارد؛ اینجا دو اصل انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطرح است و باعث خوشحالی است که چهره‌های انقلابی نیکاراگوئه همواره انقلابی مانده‌اند.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه بنای ما همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است، گفت: همکاری‌های خوب فعلی میان تهران و ماناگوآ ظرفیت‌های زیادی برای گسترش دارد و با توجه به اراده و عزم سران دو کشور هیچ مانعی برای گسترش همکاری فیمابین وجود ندارد.

«گوستاوو پوراس» رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز در این دیدار با خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور و اعضای هیئت عالی‌رتبه همراه اظهار داشت: دوستی با دولت و ملت ایران به عنوان کشوری که همراه و همسو با نیکاراگوئه برای در اختیار داشتن حق تعیین سرنوشت و حفظ هویت خود مبارزه کرده، برای ما مایه افتخار است.

رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه با بیان اینکه از سخنان شما احساس دوستی و محبت دریافت کردیم، تصریح کرد: همانطور که هیچ نیروی قادر به شکست انقلاب کشور‌های ما نیست، هیچ نیرویی نیز توان ایجاد گسست میان ملت‌ها و دولت‌های ما را ندارد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: آیت الله رئیسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *