امیرعبداللهیان بر اجرای همه‌جانبه برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله میان ایران و چین تاکید کرد

21:41 - 23 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۷۰۸
امیرعبداللهیان بر اجرای همه‌جانبه برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله میان ایران و چین تاکید کرد
وزیر امور خارجه در دیدار با سفیر جدید ایران در پکن بر اجرای همه‌جانبه برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله میان دو کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، محسن بختیار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه ماموریت خود ارائه کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین، بر اجرای همه‌جانبه برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله میان دو کشور تاکید کرد و خواستار پیگیری توافقات همه‌جانبه سفر رسمی دولتی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به پکن در بهمن ماه ۱۴۰۱ شد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اولویت دولت سیزدهم در تعمیق روابط با کشور‌های آسیایی، لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های همه‌جانبه همکاری با چین بصورت دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را یادآور شد.

محسن بختیار پیش از این در سمت‌های معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، سرپرست معاونت انرژی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر توسعه صادرات، مشاور وزیر نیرو در تامین و تجهیز منابع مالی خارجی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی و راهبردی وزارت نیرو خدمت کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: امیرعبداللهیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *