رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری گلستان: پیگیر فعال‌تر شدن مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان هستیم

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی در جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار گفت: مجموعه اقدامات قضایی و انتظامی شامل برخورد قاطع با سارقان، افزایش شناسایی و دستگیری سارقان و رویه واحد شعب اجرای احکام کیفری حوزه‌های قضایی استان از جمله تلاش‌هایی است که خروجی آن، کاهش ۶ درصدی سرقت در استان بدنبال داشته است.

وی افزود: در کنار اقدامات سختگیرانه قانونی به مجرمان به ویژه سارقان، بازاجتماعی شدن مجرمان را هم دنبال می‌کنیم و به همین منظور پیگیر فعال‌تر شدن مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان هستیم تا با بسترسازی برای اشتغال و توانمندسازی محکومان، از بازگشت دوباره آنان به زندان و ارتکاب جرم، جلوگیری کنیم.

آسیابی از تلاش برای پایش محکومان سرقت پس از گذراندن دوره محکومیت و آزادی هم خبر داد و گفت: در قالب این طرح، اطلاعات محکومان آزاد شده سرقت ناشی از پایان محکومیت بعد از آزادی جهت انجام تدابیر پیشگیرانه به ضابطین قضایی اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: بالا بردن هزینه جرم راهکار جدی است و باید با کمک دستگاه قضایی و انتظامی دنبال کنیم.
علی مهاجر، افزود:در بخش موادمخدر اقدامات خوبی را در شورای تامین برای شناسایی اموال مجرمان به ویژه در حوزه موادمخدر دست اقدام داریم.

انتهای پیام/