رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش کنعانی به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس: جزایر سه‎گانه جز لاینفک و ابدی خاک ایران هستند

9:40 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۲۷۵
واکنش کنعانی به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس: جزایر سه‎گانه جز لاینفک و ابدی خاک ایران هستند
وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای به بیانیه نشست ١۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست ١۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با تصریح بر راهبرد منطقه‌ای و سیاست مبنایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشور‌های منطقه با نگاه به آینده و به دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روند تحولات ماه‌های اخیر در منطقه را امیدبخش و در چارچوب منافع تمامی کشور‌های این حوزه دانست و افزود: کشور‌های این حوزه در پیشبرد منافع منطقه دارای مسئولیت جمعی هستند و ایران همواره از گفت‌وگو و همکاری کشور‌های حوزه خلیج فارس به عنوان شرکای منطقه‌ای حمایت کرده است.

کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اشاره بیانیه این شورا در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان  را ناوارد دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق و تکالیف خود وفق معاهده عدم اشاعه و موافقت نامه جامع پادمان برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را در تعامل با کشور‌های ذی ربط و در همکاری با آژانس پی می‌گیرد.

کنعانی در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اراده جدی خود را برای نیل به منطقه‌ای با ثبات، امن و شکوفا در همکاری با همسایگان و برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *