رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است

14:54 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۱۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است
یک فعال بازار سکه و طلا گفت: افت چشمگیر نرخ ارز دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر بوده است و پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

محمد کشتی‌آرای، فعال بازار سکه و طلا و نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر افت چشمگیر نرخ ارز بوده است.  

وی یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه را افت اونس طلا در بازار‌های جهانی دانست و تاکید کرد: نوسان نرخ ارز تاثیر بیشتری نسبت به نوسان اونس طلا بر این بازار داشته است.  

به گفته کشتی‌آرای دلار در روز‌های گذشته از کانال ۵۲ هزار تومان به کانال ۴۹ هزار تومان سقوط کرده است.

این فعال بازار سکه و طلا همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت طلا و سکه در روز‌های آتی همچنان ادامه‌دار باشد، اما نمی‌توان برای این کاهش سطح و مقداری در نظر گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار سکه و طلا مطلوب است، اظهار کرد: عرضه و تقاضا مانند روز‌های گذشته در بازار در حال انجام است.   

این فعال بازار سکه و طلا همچنین در رابطه با نوسان متضاد قیمت سکه تمام و ربع‌سکه در برخی از روزها، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی سکه به بازار عرضه نکرده و نوسانات قیمت سکه به‌دلیل داد و ستد‌های موجود در بازار است.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *