رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از یک میلیون نفر قربانی قاچاق انسان در آمریکا

7:00 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۱۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیش از یک میلیون نفر قربانی قاچاق انسان در آمریکا
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر در آمریکا قربانی پدیده قاچاق انسان هستند.

خبرگزاری میزان – یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر در آمریکا قربانی پدیده قاچاق انسان هستند.

به گزارش «hopeforjustice»، این رقم حدود ۳ برابر برآورد نسخه قبلی همان مطالعه تحقیقاتی است که ۶ سال پیش منتشر شد؛ زمانی که این رقم نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر بود.

این مطالعه جدید روش‌شناسی دقیقی دارد که نشان می‌دهد رقم قبلی شاید دست‌کم گرفته شده باشد؛ بنابراین برخی از افزایش‌ها به جای افزایش شیوع خود جرم در چنین مقیاسی، منعکس کننده داده‌های بهتری است.

آمارهای شاخص جهانی برده‌داری

مطالعه کشوری از سوی شاخص جهانی برده‌داری برآورد می‌کند که یک میلیون و ۹۱ هزار نفر در شرایط برده‌‎داری مدرن در آمریکا زندگی می‌کنند که این رقم معادل ۳.۳ قربانی به ازای هر هزار نفر در این کشور است.

برده‌داری مدرن یک اصطلاح شناخته شده بین‌المللی برای جنایاتی از جمله قاچاق انسان است که در آن انسان‌ها از طریق کار، قاچاق جنسی و کار اجباری، برده‌داری خانگی یا استثمار مجرمانه، تحت کنترل، اجبار و استثمار برای سودجویی قرار می‌گیرند.

عدم هماهنگی در داده‌ها

همانطور که موسسه «امید برای عدالت» گزارش کرده است، داده‌های قاچاق انسان در سطح ملی آمریکا تجمیع نشده است و عدم هماهنگی در گزارش‌ها و تعاریف وجود دارد.

 این بدان معناست که هیچ رقم قابل اعتماد واحدی برای تعداد دقیق موارد قاچاق انسان در آمریکا که واقعا گزارش شده‌اند، وجود ندارد.

بهترین برآورد ممکن است داده‌های منتشر شده از سوی خط تلفن ملی قاچاق انسان باشد که هزار و ۳۶۰ گزارش از موارد مشکوک به قاچاق انسان در سال ۲۰۲۱ دریافت کرده است.

گروه‌های آسیب پذیر

از نظر اینکه چه کسی آسیب پذیرتر است، نویسندگان می‌گویند: آسیب پذیری عمدتا ناشی از تبعیض نسبت به مهاجران و گروه‌های اقلیت، مهاجران غیرقانونی و جرایم سازمان یافته در امتداد مرز آمریکا و مکزیک، فقر، و استفاده از کار اجباری دولت در داخل کشور و سیستم زندان است.

با توجه به تجربه موسسه «امید برای عدالت» در مورد بازماندگان قاچاق جنسی، جوانان فراری یکی دیگر از گروه‌های آسیب‌پذیر در آمریکا هستند.

آمار قاچاق انسان در آمریکا با استفاده از روش مشابهی تولید می‌شود که مسئول برآورد وجود ۴۹.۶ میلیون نفر در سراسر جهان در برده‌داری مدرن است.

با توجه به مشکلات بزرگ در افشای شیوع واقعی این جنایت پنهان و پیچیده، این رقم جهانی از سوی سازمان بین المللی کار، Walk Free و سازمان بین‎‌المللی مهاجرت منتشر شده است.

گروه «امید برای عدالت» در حال توسعه فعالیت خود در سراسر آمریکا برای مبارزه با قاچاق انسان است.

قربانیان قاچاق انسان اغلب با وعده‌های دروغین شغل مناسب و زندگی بهتر فریفته می‌شوند؛ نابرابری‌هایی که زنان در موقعیت و فرصت‌ها در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند، زنان را به ویژه در برابر قاچاق آسیب پذیر می‌کند.

قربانیان قاچاق انسان در آمریکا می‌توانند اتباع خارجی و همچنین شهروندان بومی این کشور باشند که در داخل مرز‌های آمریکا قاچاق شده‌اند.

ماهیت پنهان کار اجباری و قاچاق، محاسبه تعداد واقعی قربانیان را بسیار دشوار می‌کند، اما برخی برآورد‌ها وجود دارد.

سازمان بین‌المللی کار(ILO) برآورد می‌کند که دستکم ۱۲.۳ میلیون نفر در هر لحظه قربانی کار اجباری می‌شوند که ۲.۴ میلیون نفر از آن‌ها در نتیجه قاچاق، کار اجباری می‌کنند، هر سال به آمریکا قاچاق می‌شوند و با این حال، این اعداد شامل بسیاری از افراد قاچاق شده در داخل مرز‌های آمریکا نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *