رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولین و مجهزترین مرکز سلول درمانی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

14:50 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۶۷
اولین و مجهزترین مرکز سلول درمانی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد
اولین و مجهز‌ترین مرکز سلول درمانی شمال غرب کشور در تبریز روز گذشته با حضور وزیر بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بیمارستان مدنی تبریز افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح این مرکز، اظهار داشت: علم پزشکی همواره رو به پیشرفت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در این زمینه پیشتاز به شمار می‌آیند؛ به طوری که امروز در مورد درمان‌های غیردارویی بیماری ها، پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

وی افزود: امروز دومین صنعت پردرآمد دنیا، بعد از نفت، داروست؛ اما علم پزشکی، وابستگی صرف به درمان‌های دارویی را مفید نمی‌داند و پیشرفت‌های چشمگیری در درمان‌های غیردارویی به دست آورده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه حتی بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج، با روش‌های جدید از جمله سلول درمانی و ژن تراپی، قابل درمان است و با کمک سلول‌های بنیادی، سلول‌هایی ساخته می‌شوند تا برخی از بیماری‌ها را درمان کنند.

عین اللهی با اشاره به سابقه ۲۵ ساله ایران در سلول درمانی، گفت: امیدواریم با کمک سلول درمانی، در آینده بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها درمان شود و مرکز سلول درمانی بیمارستان مدنی تبریز با رعایت استاندارد‌های بالا راه اندازی شده است.

گفتنی است مرکز سلول درمانی بیمارستان مدنی تبریز با مساحت ۹۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *