موسوی: مقابل چین محکوم به بُرد بودیم/ باید مبارزه کنیم تا پیروز بازی‌های بزرگ شویم

14:06 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۵۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
موسوی: مقابل چین محکوم به بُرد بودیم/ باید مبارزه کنیم تا پیروز بازی‌های بزرگ شویم
کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: والیبال ایران از نظر سطح کیفی در حد ۵ یا ۶ تیم برتر جهان نیست؛ باید بیشتر پیشرفت کرده و مبارزه کنیم تا پیروز بازی‌های بزرگ شویم.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان که از روز سه شنبه (۱۶ خردادماه) در دو کشور کانادا و ژاپن آغاز شده است، امروز (شنبه ۲۰ خرداد) با شش دیدار در شهر‌های اوتاوا و ناگویا پیگیری می‌شود.

تیم‌های ایران و چین در پنجمین روز هفته نخست در سالن گایشی ناگویای ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان عطایی با شکست سه بر یک حریف به نخستین برد خود در این رقابت‌ها دست یافتند.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از این پیروزی اظهار داشت: بعد از دو بازی دشوار و واگذار کردن نتیجه در این دو دیدار پشت سر هم، خیلی سخت و دشوار بود که بتوانیم به مسابقات برگردیم، اما باید رو به جلو حرکت و به مسابقات بعدی فکر می‌کردیم.

سیدمحمد موسوی با تاکید بر این‌که مسابقه با چین سخت بود، تصریح کرد: چین نیز خیلی خوب بازی کرد. چه در سرویس و چه در حمله عالی بودند. اما ما عذری نداشتیم و باید در این مسابقه پیروز می‌شدیم. انرژی مثبت این دیدار را برای تیممان نیاز داشتیم که رو به جلو حرکت کنیم و برای مسابقه مقابل اسلوونی آماده شویم.

وی افزود: تجربه‌ی من نسبت به سایر بازیکنان بیشتر است و باید به بازیکنان جوان کمک کنم. تیم ملی والیبال ایران تغییر نسل داده و تعداد زیادی بازیکنان ۱۸ تا ۲۱ ساله در ترکیب تیم هستند. بایستی از آن‌ها حمایت کنم تا روند رو به رشد خود را ادامه دهند. برای بازیکنان جوان بازی کردن در جو این محیط سخت است. سعی می‌کنم کمکشان کنم تا با انرژی خوبی به مسابقه ادامه دهند.

کاپیتان تیم ملی در پایان عنوان کرد: تنها مسئله این است که باید مبارزه کنیم. کشورمان از نظر سطح کیفی در حد ۵ یا ۶ تیم برتر جهان نیست. باید بیشتر از این‌ها پیشرفت کرده و مبارزه کنیم تا پیروز بازی‌های بزرگ شویم. در حال حاضر می‌توانیم تیم‌هایی مانند چین را شکست دهیم. اما اگر بخواهیم در مقابل تیم‌هایی همچون برزیل به پیروزی برسیم باید از نظر تکنیکی پیشرفت خیلی بیشتری داشته باشیم. نسل جدید والیبال ایران از نظر فیزیکی بهبود یافته است، اما باید بیشتر بازی کنیم تا از نظر تکنیکی و تاکتیکی پیشرفت کرده و در مسابقات بیشتری پیروز شویم.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۷:۱۰ دقیقه فردا (یکشنبه ۲۱ خرداد) در چهارمین و آخرین مسابقه هفته نخست خود به مصاف اسلوونی می‌رود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *