ضدحمله کی‌یف در بخش جنوب شرقی اوکراین/ کرملین واکنش نشان داد

11:52 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۱۴
ضدحمله کی‌یف در بخش جنوب شرقی اوکراین/ کرملین واکنش نشان داد
در حالی که منابع اوکراینی از آغاز ضد حمله این کشور خبر می‎دهند رئیس جمهور روسیه نیز این موضوع را تایید کرده است.

خبرگزاری میزان - نیرو‌های اوکراینی می‎گویند که به تازگی و همزمان با آغاز عملیات ضد حمله مورد انتظار این کشور، به مواضع روسیه در جنوب شرقی این کشور حمله کردند. 

اوکراین ۶ ماه را صرف آماده سازی برای این لحظه کرده است.

نیرو‌های کی‌یف به توپخانه، تانک و آموزش غربی مسلح هستند اما ارتش روسیه نیز زمان کافی برای تقویت مواضع خود و استقرار نیرو‌های اضافی در اختیار داشته است. 

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که ضدحمله کی‌یف آغاز شده است.

به گفته وی، استفاده کی‌یف از ذخایر استراتژیک در حملات اخیر به این معنی است که می‌توان با اطمینان اعلام کرد که ضدحمله اوکراین آغاز شده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفته است که تاکنون نیرو‌های اوکراینی نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند و طرح‌های آن‌ها توسط نیرو‌های روسیه خنثی شده است. 

«رویترز» گزارش داد که مسکو و کی‌یف روز جمعه درگیری شدید را گزارش کردند و خبرنگاران حاضر در منطقه، اولین مشاهدات زره‎پوش آلمانی و آمریکایی را توصیف کردند که نشان می‌دهد ضدحمله مورد انتظار از سوی اوکراین در حال انجام است. 

شکست کی‌یف در دستیابی به دستاورد‌های قابل توجه، شبح یک درگیری منجمد و یا حتی پیروزی روسیه را افزایش می‌دهد.

از اهداف ضدحمله اوکراین چه می‌دانیم؟

به نظر می‌رسد اوکراین در حال تلاش برای شکستن خطوط روسیه در بخش جنوب شرقی است، که نشان می‌دهد یکی از اهداف اصلی ممکن است قطع پل زمینی روسیه به کریمه باشد؛ در نتیجه این اقدام خطوط اصلی تامین روسیه را قطع خواهد شد.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت که نیرو‌های روسیه عملیات بزرگی را در منطقه «زاپروژیا» دفع کرده و تلفات سنگینی را به اوکراین متحمل کرده‌اند.

در همین حال، معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که اوکراین، نیرو‌های روسیه را «در حالت دفاعی» در نزدیکی شهر «اوریخیف» در زاپروژیا نگه داشته و کی‌یف همچنین برای کنترل شهر «ولیکا نووسیلکا» در جمهوری دونتسک در حال نبرد است. 

پیش‌بینی‌ها از نتایج ضد حمله

مؤسسه «مطالعات جنگ» در آخرین ارزیابی خود می‎گوید: عملیات ضد حمله اولیه ممکن است سخت‌ترین و کندترین باشد، زیرا شامل نفوذ به مواضع دفاعی آماده است؛ شکست‌های اولیه قابل انتظار است و این مرحله همچنین ممکن است بیشترین تلفات برای اوکراین را داشته باشد.

بسته جدید کمکی واشنگتن به کی‌یف

در حالی که گفته می‌شود ضدحمله اوکراین آغاز شده، پنتاگون اعلام کرد که ۲.۱ میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک تسلیحاتی درازمدت به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بسته کمکی جدید شامل بودجه بیشتر برای مهمات باتری موشک پاتریوت، سامانه‌ها و موشک‌های دفاع هوایی «هاوک» و پهپاد‌های کوچک «پوما» است که می‌توانند با دست پرتاب شوند. 

وضعیت منطقه سد کاخوفکا

شدیدترین درگیری‌ها در شرق سد «کاخوفکا» در جریان است که روز سه‌شنبه گذشته تخریب شد و شهر‌های اطراف منطقه «خرسون» را با درگیر سیلاب کرد.

چندین نفر بر اثر سیل ناشی از تخریب سد جان باختند هزاران نفر آواره شده‌ و ده‌ها هزار نفر آب آشامیدنی ندارند.

«ولادیمیر سالدو»، سرپرست فرمانداری منطقه «خرسون»، گفت که ارتش اوکراین یک اردوگاه کودکان در منطقه «خرسون: را با موشک‌های «طوفان سایه» هدف گرفت. 

به گفته وی، یک موشک توسط پدافند هوایی سرنگون شده و ۲ موشک دیگر به این مرکز غیرنظامی اصابت کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *