نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان خراسان جنوبی با حضور شورای قضائی استان

12:07 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان خراسان جنوبی با حضور شورای قضائی استان
لزوم تبیین دستاورد‌های دادگستری کل استان خراسان جنوبی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در محل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان – در پی دستور رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی مبنی بر تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه، اولین نشست ستاد استانی با حضور شورای معاونان دادگستری استان و شورای قضائی استان خراسان جنوبی صبح امروز شنبه ۲۰ خردادماه، در محل سالن جلسات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان جنوبی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این نشست بر لزوم تبیین دستاورد‌های دادگستری کل استان خراسان جنوبی در دوره تحول و تعالی، اقدامات صورت‌گرفته در راستای عملیاتی نمودن شعار سال و محور‌های ۱۵ گانه رئیس قوه قضاییه و برنامه‌های ابلاغی تاکید کرد.

انجام بازدید‌های از پیش اعلام نشده و نظارتی از واحد‌های قضایی، برگزاری دیدار‌های مردمی جهت رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی مردم در محافل عمومی از جمله مساجد و پایگاه‌های فرهنگی، برگزاری دادگاه‌های علنی برخط، خدمات جهادی قضایی در اقصی نقاط استان مخصوصا مناطق محروم و کمتر برخوردار، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها توسط روسا و یا معاونان دستگاه‌های قضایی در استان و حوزه‌های قضائی تابعه، تقدیر از کارکنان نمونه با دعوت و حضور کلیه خانواده‌های همکاران دستگاه قضایی استان طی مراسمی با شکوه، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از آنان، تبیین دستاورد‌های شورای قضایی استان خراسان جنوبی، حضور در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی صدا وسیمای استان، برگزاری برنامه‌های رفاهی، تفریحی و ورزشی برای همکاران و خانواده آنان و برگزاری مسابقات ورزشی و اهدای خون از مهم‌ترین مصوبات نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در دادگستری کل استان خراسان جنوبی است که در هفته قوه قضاییه در مرکز استان و به تناسب در حوزه‌های قضایی تابعه استان به اجرا در می‌آید.

ضمنا پیرو سفر ریاست قوه قضاییه به استان و اخذ مجوز لازم، آئین کلنگ زنی چند دادگاه بخش در دستور کار قرار گرفت که در هفته قوه قضاییه با حضور رئیس کل دادگستری استان و مسئولان استانی اجرا خواهد شد.

توسط رئیس کل دادگستری استان مجری هر یک از برنامه‌های مصوب مشخص شد تا با نظارت دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه جهت هماهنگی‌های لازم اقدام کنند.

همچنین از مدیر کل صداوسیمای استان خراسان جنوبی به عنوان مهمان این جلسه دعوت شد که در جلسه شورا به ایراد سخن پرداخت و ایده‌ها و مطالب مهمی را بیان کرد.

آینه دار از برنامه‌های مصوب شورای قضایی استان خراسان جنوبی در هفته قوه قضاییه استقبال و اعلام آمادگی لازم جهت همکاری و تعامل در اجرای برنامه‌های ستاد گرامی داشت هفته قوه قضاییه در استان را کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *