توضیح شرکت آب نیرو درباره زیر آب رفتن اراضی حاشیه سد گتوند

11:26 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
توضیح شرکت آب نیرو درباره زیر آب رفتن اراضی حاشیه سد گتوند
مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با ارائه توضیحاتی درخصوص جزئیات به زیر آب رفتن اراضی حاشیه سد گتوند گفت: بهای خانه‌های روستای زیرآب رفته ۱۰ سال پیش پرداخت شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو (پاون)، «شهرام محتشم خانی» درباره زیر آب رفتن اراضی تصرف شده در حاشیه سد گتوند اظهار کرد: تصاویر منتشر شده از زیر آب رفتن روستا‌های حاشیه سد گتوند مربوط به روستای تلخاب تاجدین است.

مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به تهیه نقشه و کاداستر اراضی روستای تلخاب تاجدین افزود: تعداد ۲۹ ساختمان مسکونی در این روستا وجود دارد که ۲۸ واحد مسکونی خالی از سکنه و فقط یک واحد دارای سکنه بوده است.

مسئول حقوقی شرکت آب و نیرو گفت: پیش از آبگیری مخزن سد گتوند، در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲، بهای ۲۸ واحد مسکونی پرداخت شد، اما بهای یک واحد مسکونی دارای سکنه به دلیل اختلاف در مالکیت پرداخت نشد.

محتشم خانی عنوان کرد: متاسفانه پس از تخریب ساختمان‌های خریداری شده و بعد از اولین مرحله آبگیری مخزن سد گتوند، تعدای از افرادی که ساکن روستا نبودند، بدون دریافت مجوز قانونی از مراجع ذی‌صلاح اقدام به ساخت ساختمان در اراضی مخزن سد کردند.

وی افزود: این اقدام سازندگان مغایر با موازین و مقررات قانونی و کاری علیه خودشان بوده است به شکلی که پرداخت هرگونه وجه برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز کاملا مغایر با قوانین و مقررات است.

مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران درخصوص اراضی که تاکنون بهای آن پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: در خصوص چنین اراضی خسارت دیدگان از سوی واحد حقوقی طرح شناسایی می‌شوند و به زودی پس از بررسی موضوع نسبت به پرداخت خسارت به آن‌ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *