لحظه شماری برای آتش بازی منچسترسیتی و اینتر؛ نگاهی ویژه به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳

17:12 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۸۸۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لحظه شماری برای آتش بازی منچسترسیتی و اینتر؛ نگاهی ویژه به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳
اینترمیلان ایتالیا و منچسترسیتی انگلیس امشب یکی از جذاب‌ترین فینال‌های چندسال اخیر لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - هواداران فوتبال در سراسر جهان امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه آتاتورک استانبول در فینال لیگ قهرمانان اروپا شاهد دیداری جذاب فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و اینتر خواهند بود. مسابقه‌ای که همیشه از حساسیت‌های بالایی برخوردار بوده و این فینال هم نکات جذاب و هیجان انگیز خودش را خواهد داشت.

جذابیت تقابل دو تیم سخت کوش و خطرناک

بازگشت اینتر به روز‌های درخشان یک دهه قبل و رسیدن به فینال اروپا در فصلی که کمتر هوادار و کارشناسی برای این تیم شانس فینالیست شدن متصور بود، یک طرف قضیه‌ی جذابیت این مسابقه است.

در سوی دیگر منچسترسیتی در اوج آمادگی و قدرت و با کنار زدن بایرن مونیخ و رئال مادرید به استانبول رسیده و با جدیت به دنبال اولین قهرمانی خود در دومین فینال اروپایی است.

روحیه عالی دو فینالیست

هر دو تیم از فرم خوبی برخوردارند و با روحیه بالا پا به میدان خواهند گذاشت. دلیل روحیه خوب اینتر، قهرمانی در کوپا ایتالیا، سوپرجام و شکست میلان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان است و منچسترسیتی با قهرمانی در لیگ برتر، FA Cup و کنار زدن بایرن و رئال شرایط روحی مطلوبی دارد.

مسیر دو تیم

اینتر در گروه C با بایرن مونیخ، بارسلونا و ویکتوریا پلژن همگروه بود و با ۱۰ امتیاز بعنوان تیم دوم پس از بایرن راهی دور حذفی شد.

آن‌ها پس از پیروزی سخت مقابل پورتو به مصاف بنفیکا رفتند، اما این بار کار راحت تری داشتند و ۵ بر ۳ از سد عقاب‌های پرتغال گذشتند. در نیمه نهایی اینتر موفق شد میلان را در مجموع دیدار رفت و برگشت ۳ بر صفر و با برتری مطلق شکست دهد و فینالیست شود.

منچسترسیتی در گروه G با دورتموند، سویا و کپنهاگن همگروه بود و با ۱۴ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی راه پیدا کرد.

سیتیزن‌ها لایپزیگ را مجموعا با نتیجه ۸ بر یک در هم کوبیدند و با برتری ۴ بر یک مقابل بایرن مونیخ و ۵ بر یک مقابل رئال مادرید برای تمام اروپا خط و نشان کشیدند و به فینال صعود کردند.

لحظه شماری برای آتش بازی منچسترسیتی و اینتر؛ نگاهی ویژه به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳

ترکیب احتمالی دو تیم:

اینتر (۲-۵-۳): آندره اونانا - متئو دارمیان - فرانچسکو آچربی - الساندرو باستونی - دنزل دومفریس - هاکان چالهان اوغلو - نیکولو بارلا - هنریک مخیتاریان - فدریکو دی مارکو - لائوتارو مارتینز - ادین ژکو

منچسترسیتی (۱-۴-۲-۳): ادرسون مورائس - کایل واکر - روبن دیاس - مانوئل آکانجی - جان استونز - رودری - ایلکای گوندوغان - کوین دی بروین - برناردو سیلوا - جک گریلیش - ارلینگ هالند

سرمربیان دو تیم:

سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر در این سال‌ها نشان داده در دنیای مربیگری موفق‌تر از دوران بازی است و با تیمی بسیار کم هزینه و متشکل از بازیکنان آزاد یا ارزان قیمت توانسته به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد و در پی آن است تا نامش را در تاریخ باشگاه اینتر جاودانه کند.

پپ گواردیولا زمانی که بهترین بارسای تاریخ را هدایت می‌کرد در فینال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ قهرمان اروپا شد، اما فینال ۲۰۱۰ را به اینتر ژوزه مورینیو باخت و پس از سال‌ها ناکامی با بایرن و منچسترسیتی حالا عزم جدی دارد تا سومین قهرمانی خود در UCL را با تیم پرستاره و گران قیمتش بدست آورد.

خلاصه نشست خبری دو سرمربی برای فینال:

پپ گواردیولا: اینتر مشخصا از ما تاریخ و گذشته بهتری دارد، ولی مهم نیست. در طی ۹۵ دقیقه بازی، باید از حریفتان بهتر باشید و همین کافیست.

برای فینال خوشبینم منتها نباید قدرت اینتر را هم دست کم گرفت. آن‌ها هم بازیکنان قوی دارند پس باید خوب دفاع کنیم.

سیمونه اینزاگی: سیتی قدرتمندرین تیم اروپا و گواردیولا بهترین مربی دنیاست و فوتبال به دوره قبل و بعد او تقسیم می‌شود.

همگی می‌دانیم کفه ترازو به سود سیتی سنگینی می‌کند، ولی نمی‌ترسیم. ماهم لایق این فینال بودیم و باید بهترین نمایشمان را اجرا کنیم. زیبایی فوتبال همین است که مشخص نیست چه می‌شود.

ورزشگاه محل بازی:

ورزشگاه المپیک آتاتورک در شهر استانبول میزبان این بازی است. این استادیوم خانه‌ی باشگاه فوتبال فاتح کاراگومروک (قره گمرک) است و بیش از ۷۴،۰۰۰ نفر گنجایش دارد. 

داور صربستانی آماده‌ی تاریخ سازی:

سیمون مارسینیاک ۴۲ ساله و صربستانی دیدار اینتر و منچسترسیتی را قضاوت خواهد کرد.

مارسینیاک تبدیل به دومین داور تاریخ شد که در یک فصل هم فینال جام‌جهانی و هم فینال لیگ قهرمانان را سوت می‌زند. تنها داور پیش از او که موفق به انجام این کار شده بود، هاوارد وب بود. داور دیدار اینتر و بایرن‌مونیخ در ۲۰۱۰!

نکات و فکت‌های بازی:

• این دیدار ششمین فینال اینتر و دومین فینال منچسترسیتی در تاریخ لیگ قهرمانان است.
• اینتر در فینال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ و ۲۰۱۰ قهرمان و در فینال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۲ نایب قهرمان شده است. منچسترسیتی در فینال ۲۰۲۱ مقابل چلسی شکست خورد و تنها یک مقام دومی در کارنامه دارد.
• ترکیب منچسترسیتی ارزشی بیش از یک میلیارد یورو دارد و ترکیب اینتر ۵۳۵ میلیون یورو.
• میانگین سنی بازیکان منچسترسیتی ۲۷ سال و اینتر ۲۸.۵ سال است.

جزییات فینال ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا:

منچسترسیتی - اینتر

شنبه ۲۰ خرداد | ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران

ورزشگاه: المپیک آتاتورک استانبول

داور: سیمون مارسینیاک

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *