نخستین محموله ترانزیت خودرو به عراق در بندر گناوه تخلیه شد

9:49 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۸۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نخستین محموله ترانزیت خودرو به عراق در بندر گناوه تخلیه شد
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: نخستین محموله ترانزیت خودرو در سال جاری، شامل ۲۴ دستگاه خودرو کیا و چری در این بندر تخلیه شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، کیامرث جوکار رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: نخستین محموله ترانزیت خودرو در سال جاری، شامل ۲۴ دستگاه خودرو کیا و چری در این بندر تخلیه شد.

رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه اظهار کرد: ۲۴ خودرو یاد شده توسط فعال بخش خصوصی وارد شده که براساس تعاملات صورت گرفته واردات این خودرو‌ها در بندر گناوه همچنان تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: این خودرو‌ها به صورت دریایی از کویت وارد به مقصد بندر گناوه بارگیری و تخلیه شدند که تا مقصد نهایی نیز به صورت زمینی به عراق حمل می‌شوند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: این بندر در راستای حمایت همه‌جانبه از ترانزیت خارجی تمهیدات ویژه‌ای تدارک دیده است که تجار و بازرگانان می‌توانند از این ظرفیت برای فعالیت‌های اقتصادی خود بهره ببرند.

جوکار یادآور شد: با هدف رونق بخشی دوچندان به بندر گناوه در سال گذشته طرح توسعه جامع این بندر با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شده است.

وی افزود: اجرا این پروژه علاوه بر تسهیل در ورود و خروج شناور‌ها به توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر گناوه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *