تاج: هیچ باشگاه سوددهی نداریم/ در تایید و تکذیب مدارک صدور مجوز حرفه‌ای هیچ کاره‌ام/ ممکن است شکایت استقلال نتیجه دهد

19:27 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۸۲۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تاج: هیچ باشگاه سوددهی نداریم/ در تایید و تکذیب مدارک صدور مجوز حرفه‌ای هیچ کاره‌ام/ ممکن است شکایت استقلال نتیجه دهد
رییس فدراسیون فوتبال گفت: نویدکیا یکی از گزینه‌های تیم امید بود، ولی به نظرم پرداختن به این موضوع خوب نیست.

خبرگزاری میزان - مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه تمرین تیم ملی امید اظهاراتی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*بازیکنان در حال رفتن به اولین سفر خود هستند و خوشبختانه در اولین سفر خود نیز به سفر کربلا می‌روند. ما جزء غرب آسیا نیستیم، ما جزء کافا هستیم، ولی من تلاش کردم که آن‌ها در این رقابت شرکت کنند. بازی‌های خوبی برگزار می‌شود.

*هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک داریم، تمام سعیمان این بود که تا آخرین لحظه نظر کمیته را کنار تیم داشته باشیم. ۲ افت همیشه به تیم ملی امید ضرر می‌زد که سال‌ها نتوانسته بود به توفیق برسد. اول اینکه عدم هماهنگی فدراسیون با کمیته ملی المپیک و دوم اینکه عدم هماهنگی تیم ملی امید با تیم ملی بزرگسال که تمام تلاشم این بوده که این ۲ هماهنگی را به وجود آورم.

*تیم ملی بزرگسال الان با تیم ملی امید کاملا هماهنگ است و مشکلی در این مورد نداریم. من با کاشانی نیز یک مذاکره‌ای خواهم داشت که حمایت‌های او را نیز داشته باشیم. می‌خواهیم تمام ظرفیت کشور را پای کار بیاوریم که همه کمک کنند که تیم ملی امید بتواند نتایج خوبی بگیرد. من بسیار امیدوارم، چون این هماهنگی که به وجود آمده من در این سال‌ها ندیده بودم. 

*تیم ملی امید ما در فیفادی نیست، زیرا فیفا زیر ۲۳ سال را به یک شکل دیگر نگاه می‌کند. پیشنهاد‌هایی هم AFC به کمیته مسابقات داده است که یکی از نمایندگان آسیا در کمیته من بودم. الان در حال جزء فیفادی نیست. باشگاه‌ها باید همکاری کنند، ۲ بسته پیشنهادی وجود دارد.

*یکی از پیشنهاد‌ها این است که اگر تیمی ۳ بازیکن به تیم ملی امید داده، ما بتوانیم یک بسته پیشنهاد به آن‌ها بدهیم که بتوانند از بازیکنان دیگر استفاده کنند و برای آن‌ها امتیاز قائل شویم. نباید تنبیهی باشد، نباید این گونه باشد که اگر تیمی بازیکن نداد، محروم شود و نتواند بازی کند. این البته پیشنهاد هنوز خام است و داریم روی آن کار می‌کنیم. 

*در خصوص صحبت‌های مایلی کهن و آمدن نویدکیا برای سرمربیگری تیم ملی امید؟ من خودم با مایلی کهن صحبت نکردم، ولی ادعای او درست است. وی با ساکت صحبت کرده بود، نویدکیا یکی از گزینه‌ها بود، ولی به نظرم پرداختن به این موضوع خوب نیست. ما باید امسال همگی هم و غم ما این باشد که تیم ملی پس از ۴۸ سال به المپیک راه یابد. علت آن این نیز همیشه این بحث موجود بوده است. ما در تلاشیم که منابع مالی خود را از فیفا بگیریم و موانع پیش رو را رفع کنیم.

*در پاسخ به سوال خبرنگاری که او هر موقع با قدرت به کاری ورود کرده، نتیجه داده است؟ ۳ موضوع برای ما مطرح است، شما از تراز مالی باشگاه‌ها مثل من اطلاع ندارید. من تمام تراز‌های مالی باشگاه‌ها را دیدم و هیچ باشگاه سوددهی نداریم. پیدا هم است، چون فیرپلی مالی یکی از آن، این است که باید هزینه‌ها را کنترل کرد، یکی دیگر این است که باید درآمد را احراز کرد. درآمد‌های باشگاه‌های ما الان از کجاست؟ ما الان توانستیم که حق پخش را بگیریم؟ این شرایط بسیار بدی است و من خواهش می‌کنم که مجلس این مسئله را به برنامه هفتم بیاورد یا حداقل شکلش به طوری شود که این گرفتاری‌ها حذف شود، زیرا این جزء مجوز حرفه‌ای است.

*ضمانت اجرایی آن، کمیته انضباطی ۲ بند دارد که یکی آن این است که کسی خارج از سیستم ثبت قرارداد کند، طرف مقابل می‌تواند اعتراض کند. دومی این است که به هر جهت باید جریمه مالی بگذاریم که کسی خارج از این شکل قرارداد ثبت نکند. ما پیشتر یک تجربه داشتیم که قرارداد برای بازیکنان بود، ما الان برای بازیکن قرارداد نداریم. ما بودجه‌ای به باشگاه‌ها دادیم که شما باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. هر آنچه که خودشان می‌گویند باید همانقدر هزینه کنند. الان خیلی از باشگاه‌های ما دولتی هستند.  

*درمورد اینکه خودش بهتر از هر مسئولی می‌تواند بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را توضیح بدهد آن هم در شرایطی که کمیته استیناف هم حذف استقلال را تایید کرده، اما حجت کریمی مدعی شده اگر تاج بخواهد این تیم می‌تواند به لیگ قهرمانان بازگردد؟ ۲ موضوع هست. رئیس فدراسیون در تایید و تکذیب مدارک صدور مجوز حرفه‌ای هیچ کاره است و تنها می‌تواند احکام اعضای این کمیته را صادر کند.AFC یک سامانه دارد که به فرد بازنمی‌گردد. در دوره قبل فدراسیون حدود ۱۸۰ هزار دلار جریمه شدیم به این دلیل که دوستان ما یک تصمیم ناگهانی گرفتند و گفتند این تیم‌ها ۳ ماه وقت دارند. همه در آن زمان خوشحالی و تشکر کردند، اما هم تیم‌ها حذف شدند و هم ما الان جریمه پرداخت می‌کنیم.

*نمی‌خواهیم دیگران بیایند و بابت ما هزینه بدهند. یعنی بیایند بگویند این‌ها تصمیمی گرفتند که منجر به جریمه شد. بدتر از آن اینست که چنین تصمیم‌هایی حذف ما را هم به دنبال دارد و این بار دیگر فقط جریمه نخواهند کرد.

*درخصوص اینکه آیا به AFC تعهد داده است گفت: خیر. ما فقط به همه باشگاه‌ها اطلاع رسانی کردیم اگر مثل سابق سندسازی صورت بگیرد که اکنون ما جریمه‌اش را می‌دهیم، بازهم تخلفی صورت بگیرد دیگر جریمه در کار نیست بلکه محرومیت است. این محرومیت به کل تیم‌های ملی ما بازمی‌گردد. همه اتفاقات فوتبالی در کشور مثل تیم ملی فوتبال بزرگسالان، فوتسال، فوتبال ساحلی و ... محدود می‌شود. خیلی حواسمان جمع است که اتفاقی نیفتد.  

*حق باشگاه استقلال است با من صحبت کردند و جلسه بسیار خوبی داشتیم. حرف آن‌ها هم درست است و گفتیم می‌توانید شکایت کنید. ممکن است این شکایت نتیجه هم داشته باشد. حق استقلال است که از کمیته استیناف و کمیته بدوی شکایت کند.  

*درمورد اینکه آیا خودش به باشگاه استقلال کمک می‌کند؟ به عنوان رئیس فدراسیون باید آنچه است بگویم، زیرا مدارک به کمیته می‌رود و به کارتابل من نمی‌آید. اینجا فرد مطرح نیست بلکه یک سامانه است. بسیار خوشحال کننده که اهالی رسانه می‌دانند در تلویزیون ما دوستان می‌رفتند و می‌گفتند مثلا استقلال چه مقدار بدهکار است. می‌دانید چه کسی را می‌گویم. هرچه مبلغ می‌گفتند، می‌گفت بالاتر بروید. مثلا اگر می‌گفتند ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیارد باز هم می‌گفت برو بالاتر. الان استقلال واقعا بدهی ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *