دستاورد‌های روز دوم از دومین دور سفر استانی رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی

12:29 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۸۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دستاورد‌های روز دوم از دومین دور سفر استانی رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌ دور دوم سفر‌ استانی، دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی از چند طرح بهره برداری کردند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت،آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی علاوه بر دیدار با مردم از چند طرح نیز بهره برداری کرد. در این راستا طرح تامین و انتقال آب شرب میانه پس از ۲۰ سال افتتاح شد. 

طرح ۲۰ ساله تامین و انتقال آب شرب میانه شامل پروژه تامین آب توسط سد گرمی چای، تصفیه و در نهایت انتقال آب به شهر میانه به منظور تامین بخش عمده آب شرب و بهداشتی شهر میانه و مراکز جمعیتی واقع در مسیر به تعداد ۱۸۰ هزار نفر می‌شود.

خط انتقال این طرح به طول ۴۲ کیلومتر با لوله‌های ۸۰۰ و ۹۰۰ میلمیتری احداث شده و قادر خواهد بود تا ظرفیت ۱۰ میلیون مترمکعب در سال برای افق ۱۴۱۵ آب انتقال دهد.

تصفیه خانه این طرح با ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه شامل مدول ۱ احداث شده و خط انتقال از تصفیه خانه تا مخزن شهر نیز دارای ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه است.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی کارفرمای این طرح است و تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده که با بروزرسانی آن، مجموع هزینه‌های مربوطه شامل ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

عملیات ساخت سد گرمی چای از سال ۱۳۸۶ آغاز شده، ولی به دلیل عدم تامین اعتبار تا سال گذشته راکد مانده بود که با تامین اعتبار در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی عملیات اجرای آن بار دیگر آغار شد.

اکنون بخشی از این سد برای انتقال آب به شهر میانه آماده بوده و باقی بخش‌های آن نیز تا پایان سال به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

دیدار با مردم

رئیس جمهور با حضور در شهرستان چاراویماق به محل دیدار با مردم رفتندو طی سخنرانی گفت: منطقه چاراویماق و هشترود جزو مناطق نادر کشور است که هم در زیر زمین ذخایر باارزش دارد و هم روی زمین دارای مناطق حاصلخیز است. 

وی ادامه داد: برای رفع مشکل کشاورزان حداقل هزار تراکتور در منطقه فعال می‌شود. من امروز آمده‌ام تا صحبت‌های مردم را بشنوم و این اصلی‌ترین هدف من از این سفر‌های استانی است. بنده الان از حضور در استان سرافراز آذربایجان‌شرقی خشنود هستم و فقط یک ناراحتی دارم و ان اینکه چرا این امکان نیست تا بتوان به همه شهر‌های این استان سفر کنم.

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم شهرستان چاراویماق تاکید کرد: در روستا‌ها زمین‌های وسیعی وجود دارد که با واگذاری زمین به افراد می‌توان مشکل مسکن آن‌ها را حل کرد مسئله آب شرب و کشاورزی در شهرستان‌ها مهم است که با همت مردم و حمایت دولت این مشکل را در این منطقه حل خواهیم کرد. امیدوارم در سفر بعدی به این شهرستان مشکل آب حل شده باشد.

وی تصریح کرد: این استقبال و این حضور شما در اینجا به معنای ارتباط امام و امت است که اصلا ارتباطی معمولی نیست. در اغتشاشات مردم نشان دادند که آگاه هستند و با بصیرت رفتار می‌کنند، در توطئه‌ها و فتنه‌ها مردم بار‌ها نشان داده‌اند که هم دوست را خوب می‌شناسند و هم دشمن را . توطئه و صحنه‌سازی‌ها در دل مردم ما هیچ تاثیری ندارد، عشق به نظام، ولایت و خون شهدا هرگز از دل مردم جدا نمی‌شود.

در ادامه افتتاح سایت ۳۹ هکتاری برای ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد عملیات اجرایی شهرک اندیشه در استان آذربایجان شرقی آغاز و سایت ۳۹ هکتاری با ظرفیت احداث ۳ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

همچنین وزیر اقتصاد نیز با افتتاح شبکه آبرسانی دشت قره بلاغ جلفا یکی  دیگر از دستاوردی سفر دور دوم رئیس جمهوری را رونمایی کرد. شبکه فرعی آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی یکهزار و ۱۶۳ هکتاری دشت قره بلاغ شهرستان جلفا با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی بهره برداری شد. برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای ۹۷۲ نفر اشتغال زایی دارد.  امروز همچنین ۶ کلیومتر از بزرگراه مرند_جلفا ( کیلومتر ۲۸ تا ۳۴) با اعتبار هزینه شده ۶۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی افتتاح شد.

افتتاح ایستگاه هواشناسی شهرستان میانه

در این سفر ایستگاه هواشناسی شهرستان میانه به بهره‌برداری رسید این امر با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایستگاه هواشناسی شهرستان ویژه میانه افتتاح شد. ضرغامی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در حوزه گردشگری، پیش‌بینی وضعیت جوی و اطلاع رسانی آن به گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا با استقرار این ایستگاه در میانه، زمان دسترسی به اطلاعات کوتاه‌تر و تسهیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: این ایستگاه به خوبی با دستگاه‌های به روز تجهیز شده و قرار است داده‌ها را به شکل سریع و جامع گردآوری و اطلاع رسانی کند، برخی دیگر از مناطق شهرستان از جمله کاغذکنان و منطقه ترک نیز نیازمند استقرار ایستگاه هستند که با پیگیری دولت و فرمانداری تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

از دیگر دستاورد های سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بازدید از پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب که علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده رئیس‌جمهور، برای بررسی مشکلات، پیگیری مطالبات و مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری و دیدار با مردم و مسوولان و شرکت در شورای اداری حضور پیدا کرده و به افتتاح این پروژه پرداخت.  تصفیه خانه فاضلاب صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بازدید از پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب و بازدید از فولاد سپندکاوه ظفر از دیگر برنامه سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به شهرستان بناب است.

توسعه ۱۰۰۰مگاواتی نیروگاه تبریز

در این سفر وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده به منظور مرتفع کردن نیاز‌های برق در استان آذربایجان شرقی و جبران کمبود‌ها در این حوزه، ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر احداث شود. علی‌اکبر محرابیان، امروز در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور به طرح‌های افتتاحی صنعت آب و برق در این استان اشاره کرد و گفت: در این سفر پیش‌بینی شده چند اقدام برای احداث و توسعه نیروگاه‌ها صورت گیرد.

وزیر نیرو افزود: در همین راستا این امکان وجود دارد تا نیروگاه تبریز را به میزان ۱۰۰۰ مگاوات توسعه دهیم و بهینه‌سازی کنیم. با اصلاحات در این حوزه گامی بلند در موضوع محیط زیست شهر تبریز برداشته می‌شود.

افتتاح اولین مرکز «های‌تک» مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز

نخستین مرکز های‌تک مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت. وزیر بهداشت در این مراسم اظهار کرد: طرح سلامت خانواده هم اکنون در ۵۹ شهر کشور اجرا می‌شود که تلاش داریم ظرف ماه‌های آینده شهر‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی اهتمام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح سلامت خانواده را جدی خواند و با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از آن اظهار کرد: این وزارتخانه متولی سلامت مردم است و اجرای طرح سلامت خانواده در همین راستا مورد توجه بوده است.

عین اللهی ضمن اعلام حمایت از اجرای پروژه‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در حوزه بهداشت گفت: انتظار می‌رود در فاز‌های بعدی پروژه کلیه خدمات بدون نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی انجام شود و این اقدامات مورد حمایت وزارت بهداشت خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *