۵ ستاره خارجی لیگ ایران مقابل دوربین شبکه مستند/ از خانه تا تمرین با ستاره‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان

12:06 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۷۹
۵ ستاره خارجی لیگ ایران مقابل دوربین شبکه مستند/ از خانه تا تمرین با ستاره‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان
مجموعه ۵ قسمتی «فوتبال ایرانی» پرتره‌ای از ۵ ستاره خارجی شاغل در لیگ ایران از  ۱۹ خرداد جمعه‌ها ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام روابط عمومی شبکه مستند سیما، مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی میرتیموری جدیدترین تولید شبکه مستند سیماست که از تلویزیون پخش می‌شود. 

میرتیموری درباره سوژه این مستند توضیح داد و گفت: در این مجموعه ۵ قسمتی سراغ ۵ بازیکن برتر لیگ ایران در سال‌های اخیر رفتیم و زندگی شخصی و فوتبالی آن‌ها را به تصویر کشیدیم. 

وی ادامه داد: تولید این مستند ۳ سال پیش آغاز شد؛ در آن روز‌ها بنابر دلایلی سخت‌گیری‌های زیادی برای ورود بازیکنان خارجی به لیگ ایران انجام می‌شد و شاید همین اتفاق باعث شد که پس از آن فوتبالیست‌های بهتری به کشورمان بیایند؛ در مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» سراغ ۵ ستاره لیگ فوتبال کشورمان رفتیم. بازیکنانی که در تیم‌های باشگاهی خود موثر بودند. رادوشویچ، گورگی گولسیانی، گادوین منشا، آیاندا پاتوسی و هروویه میلیچ ۵ بازیکنی‌اند که در این مستند سراغشان رفتیم و زندگی‌شان در ایران به نمایش گذاشتیم. 

کارگردان مجموعه مستند «فوتبال ایرانی» خاطرنشان کرد: در این ۵ قسمت پای سخنان بازیکنان نشسته‌ایم؛ آن‌ها درباره زندگی در ایران و انتخاب لیگ کشورمان صحبت کرده و درباره آداب و رسوم ایرانیان اظهارنظر می‌کنند. همچنین در بخش دیگری از این مستند وارد زندگی فوتبالی آن‌ها در باشگاه و تمرینات می‌رویم. 

او درباره همراهی بازیکنان برای ساخت این مستند گفت: خوشبختانه همراهی خوبی از سوی بازیکنان صورت گرفت و آن‌ها اجازه دادند که وارد زندگی شخصی و ورزشی‌شان بشوم و به راحتی با آن‌ها حرف بزنم. این مستند تجربه جدیدی برای من بود و برای نخستین بار بود که مستند ورزشی می‌ساختم. عمده تجربیات قبلی من مستند‌های اجتماعی بود و به این حوزه علاقه زیادی دارم، با این حال احساس می‌کنم که مخاطب از دیدن مستند‌های فوتبالی و ورزشی لذت بیشتری می‌برد و حالش بهتر است. به همین دلیل، ساخت مستند در این فضا را ادامه خواهم داد. 

میرتیموری درباره فرم روایی این مستند گفت: فوتبال ایرانی در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای ساخته شده و شامل گفتگو با بازیکنان، استفاده از نریشن و تصاویر آرشیوی است. 
عوامل تولید این مستند عبارتند از: 
تهیه‌کننده و کارگردان: مهدی میرتیموری، تدوین: میثم کریمی و حنیف شهپرراد، نریشن: حمید محمدی، نویسنده متن: مهدی میرتیموری و رحیم ناظریان.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *