اسلام ستیزی در کانادا همچنان در حال افزایش است

11:46 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام ستیزی در کانادا همچنان در حال افزایش است
یک گروه حقوق بشری در گزارشی گفت که با وجود تلاش‌های وعده داده شده، اسلام ستیزی همچنان در کانادا در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - در یک غروب یکشنبه، خانواده «افضل»، شهروند کانادا، برای گردشی آرام در شهر گردش می‌کردند؛ چیزی که قرار بود گذراندن اوقات فراغت خانوادگی لذت بخش باشد، با وحشت به پایان رسید و یک تراژدی دردناک را رقم زد که هنوز در میان مردم کانادا با گذشت ۲ سال به یاد آورده می‌شود.

هنگامی که آن‌ها در امتداد خیابانی در «لندن»، شهری کوچک با جمعیت حدود ۴۰۵ هزار نفر در حدود ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۵ مایلی) جنوب غربی تورنتو قدم می‌زدند، یک خودرو به طور عمدی به آن‌ها برخورد کرد.

۳ نسل از خانواده پاکستانی‌الاصل در آن روز کشته شدند؛ «سلمان افضل»، فیزیوتراپیست ۴۶ ساله؛ همسرش «مدیحه» ۴۴ ساله، که در مقطع دکتری مهندسی در دانشگاه وسترن لندن فعالیت می‌کرد؛ دخترشان «یومنا»، دانش آموز ۱۵ ساله؛ و «طلعت»، مادر ۷۴ ساله سلمان.

تنها بازمانده پسر ۹ ساله این خانواده بود.

این روزها دومین سالگرد این حمله هولناک است، که یک جنایت عمدی ناشی از نفرت بود که ریشه در اسلام ستیزی داشت.

«ناتانیل ولتمن»، عامل جنایت با چهار فقره قتل درجه یک و یک فقره تلاش برای قتل روبرو است و دادستان این حادثه را یک اقدام تروریستی توصیف کرده است.

دادگاه او قرار است در ماه سپتامبر آغاز شود.

پس از این حمله فجیع، تغییراتی برای مبارزه با اسلام ستیزی و حفاظت از جوامع مسلمان در سراسر کانادا وعده داده شد.

«طا‌ها غیور»، مدیر اجرایی «عدالت برای همه کانادا»، یک گروه حقوق بشر مستقر در «میسیساگا»، در نزدیکی تورنتو، می‌گوید: به عنوان یک گروه حقوق بشری، ما همچنان منتقد اسلام ستیزی در کانادا هستیم.

به گفته وی، با وجود تلاش‌های وعده داده شده، اسلام ستیزی همچنان در (کانادا) در حال افزایش است.

طاها غیور، می‌گوید ما از مقامات انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان، که امسال در ماه‌های مارس و آوریل برگزار شد، دیدیم که میزان حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان در منطقه تورنتو تشدید شده است، معتقد است که حملات به مساجد، از جمله در مونترال، افزایش قابل توجهی داشته است.

این مقام محلی در تورنتو، می‌گوید: ما مایلیم که شاهد حضور بهتر مسلمانان در سراسر ادارات دولتی کانادا باشیم. مسلمانان در این فضاها، از جمله در شهر‌هایی که شاهد جمعیت بیشتری از مسلمان هستند، کمتر حضور دارند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *