رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری دادگاه علنی و برخط با ۵ هزار نفر حضار در استان خراسان جنوبی

7:05 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برگزاری دادگاه علنی و برخط با ۵ هزار نفر حضار در استان خراسان جنوبی
دادگاه علنی بصورت برخط در یکی از شعب حقوقی دستگاه قضایی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - دادگاه علنی بصورت برخط در یکی از شعب حقوقی دستگاه قضایی برگزار شد که در این رویداد بیش از ۵ هزار نفر از جامعه حقوقی و دانشگاهی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی اظهار کرد: صبح امروز، چهارشنبه، دادگاهی علنی با موضوع اعلام بطلان بیع در شعبه سوم دادگاه حقوقی بیرجند برگزار شد که همزمان به صورت برخط برای دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های کشور امکان حضور در این دادگاه فراهم بود. در این دادگاه بیش از ۵ هزار نفر از اساتید، دانشجویان، جامعه حقوقی و دانشگاهی به‌صورت برخط حاضر شدند.

رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی بیان کرد: دادگاه علنی برخط با استقبال بی‌نظیر دانشجویان حقوقی و قضایی همراه است و طبق نظرسنجی‌های پس از برگزاری این دادگاه‌ها قریب به اتفاق دانشجویان خواستار تعدد و توسعه موضوعی هستند. دادگاه‌های علنی برخط می‌توانند روش مکملی برای یادگیری دروس نظری حقوقی باشند.

وی افزود: در حال طراحی مسیری هستیم که بتوانیم با تعامل با وزارت علوم دسترسی مشخصی برای تمامی دانشجویان و اساتید حقوقی و قضایی فراهم کنیم. این مسیر می‌تواند به برگزاری دادگاه‌های علنی برخط به صورت عمومی منجر شود.

وی افزود: هدف اصلی دادگاه‌های علنی برخط البته علاوه بر کمک به آموزش و یادگیری بهتر دانشجویان حقوقی، طبق سند تحول قضایی بر مبنای ایجاد شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آرای قضایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *