آرتین سرایداران به افتخار جانبازی نائل آمد

15:59 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
آرتین سرایداران به افتخار جانبازی نائل آمد
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس چگونگی روند بررسی پرونده جانبازی آرتین از جانبازان حادثه تروریستی شاهچراغ را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی بنیاد شهید و ایثار گران، ابراهیم بیانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به روند رسیدگی به پرونده جانبازی آرتین سرایداران از مصدومان حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: برای آرتین عزیز کمیسیون پزشکی برگزار شده که ۵ درصد جانبازی برای او به تایید رسیده که اگر اعتراضی در این زمینه وجود داشته باشد حتما پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون سرپرستی آرتین به چه کسی واگذار شده است، بیان کرد: سرپرست آرتین پدربزرگش بود، اما طی جلسه‌ای که در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، باتوجه به وابستگی‌های عاطفی که آرتین به خواهرش داشت وکالت وی به خواهرش سپرده شد. 

بیانی گفت: کمیسیون پزشکی استدلال‌هایی دارد و می‌گوید ما بر مبنای کد‌هایی که تعریف شده درصد را می‌دهیم.

 وی افزود: به ۳ نفر از افرادی که در حادثه شاهچراغ دچار مجروحیت شدند درصد جانبازی تعلق گرفت که یک نفر از آن‌ها آرتین با جانبازی ۵ درصد است، نفر دوم با جانبازی ۱۵ درصد و به شخص دیگری که شرایط وخیم و نامساعدی داشته ۵۵ درصد تعلق گرفته است. روند رسیدگی به پرونده پزشکی مابقی مجروحین این حادثه تروریستی در دست اقدام است که طی هفته‌های آتی نتیجه نهایی در خصوص این پرونده‌ها اعلام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تصریح کرد: آرتین دو نوبت به کمیسیون دعوت شد، نوبت اول خانواده او در جلسه حضور پیدا نکرد، ولی در نوبت دوم که حضور داشتند پزشک برای آرتین ۵ درصد جانبازی تایید کرد که در فروردین ماه با پیامک به خانواده‌اش اطلاع رسانی شد. توجه به این نکته ضروری است از آنجا که ایشان فرزند شهید نیز هستند از سقف امکانات ارائه شده از سوی بنیاد شهید بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در معیت معاون اول رییس جمهور برای عیادت آرتین به بیمارستان نمازی رفتیم. خانواده آرتین هم در آنجا حضور داشتند. در بیمارستان معاون اول رئیس جمهور پیگیر رفع مشکلات این خانواده شدند.

بیانی افزود: موضوعات متعدد از بحث‌های هماهنگی‌های بیمارستان برای عمل دست آرتین، تکریم خانواده در دفعات متعدد، کمک‌هایی که صورت گرفته و بحث حضانت او و .. از جمله اقداماتی بوده که انجام داده‌ایم. در بحث حقوق نیز پدر آرتین، چون بازنشسته نیروی دریایی ارتش بوده حقوقش از آنجا برای خانواده وی واریز می‌شود و بنیاد شهید در آن دخل و تصرفی ندارد.

 انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
0
واقعا این درصد جانبازی برای آرتین جان خیلی کم است ؟!کودکی به سن آرتین که شاهد به شهادت رسیدن عزیزترین افراد خانواده خود بوده و آسیب شدید روحی وروانی در این سن دیده و هیچ وقت این تصویر از ذهنش پاک نمیشود و شهید زنده این حادثه تروریستی است حتی ۷۰ درصد جانبازی هم برایش کم است .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *