هنر فیلمنامه نویسی در گزینش و تنظیم صحنه‌ها است/ بهترین فیلم‌های دنیا آثار اقتباسی هستند

10:55 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۶۶۴
هنر فیلمنامه نویسی در گزینش و تنظیم صحنه‌ها است/ بهترین فیلم‌های دنیا آثار اقتباسی هستند
پنجمین جلسه کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» عصر روز گذشته ۱۷خرداد ماه با حضور علی اکبر قاضی نظام در موزه سینمای ایران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی موزه سینما،  علی اکبر قاضی نظام با بیان اینکه فیلمنامه با یک آشفتگی آغاز می‌شود وبا تعدیل به پایان می‌رسد، گفت: برای تمرین بیشتر فیلمنامه نویسی خوب است قصه‌های کوتاه از نویسندگان بزرگ انتخاب کنیم وآن را تبدیل به فیلمنامه‌های درخشان کوتاه کنیم و تا زمانی که چندین فیلمنامه کوتاه در خشان ننوشتیم بهتر است از نگارش فیلمنامه بلند پرهیز  کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین فیلم‌های دنیا آثار اقتباسی هستند، افزود: همواره باید اصول اولیه فیلمنامه نویسی را فرا بگیریم وبعد از آن بتوانیم در روند نگارش فیلمنامه دست به نوآوری و خلاقیت بزنیم و از یاد نبریم که طرح داستانی قوی وخوب اهمیت بسزایی در نگارش فیلمنامه خوب دارد.

قاضی نظام خاطرنشان کرد: از اینکه برای طرح داستانی وقت و انرژی بسیاری بگذاریم نباید خسته شویم و باید سعی کنیم به یک طرح خوب و استادانه برسیم که هم از انسجام برخوردار باشد وهم از تداوم به اوج و نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه صحنه کوچکترین واحد فیلمنامه است، گفت:صحنه را تغییر مکان وگذشت زمان  ایجاد می‌کند هر صحنه باید حداقل اطلاعات کوچکی به ما بدهد و داستان را جلو ببرد و به هیچ وجه صحنه نباید بدون اطلاعات باشد.

قاضی نظام در پایان بیان داشت: بزرگان سینما می‌گویند هنر فیلمنامه نویسی در گزینش و تنظیم صحنه هاست.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *