افزایش ابر و بارش باران در بیشتر استان‌های کشور

9:23 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۶۴۷
افزایش ابر و بارش باران در بیشتر استان‌های کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ در ۱۸ استان کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۱۸ خرداد و روز‌های آتی پرداخت و گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ساعات بعد از ظهر بخش‌هایی از اصفهان، یزد شمال کرمان، شمال فارس و جنوب شرق سیستان وبلوچستان افرایش ابر، بارش باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت و گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این شرایط فردا در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی رخ خواهد داد.

نقشینه خاطر نشان کرد: برای برخی نقاط از استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز غربی هم رگبار‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی رگبار رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با کرد و خاک رخ خواهد داد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی دوشنبه روی ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه خاطر نشان کرد: امروز تا جمعه در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: امروز نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما را خواهد داشت و در دو روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: از شنبه تا دوشنبه دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج خواهد شد و امروز دریای خزر هم مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

نقشینه برای تهران امروز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۳۰ و فردا ۲۹ درجه خواهد شد و کمینه دما در مهرآباد به ۲۱ درجه خواهد رسید.

 انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *