شرایط کاری «برده‌وار» در شرکت آمریکایی آمازون

9:00 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شرایط کاری «برده‌وار» در شرکت آمریکایی آمازون
کارکنان شرکت آمریکایی آمازون وضعیت کاری خود را برده‌وار و همانند ربات توصیف کردند.

خبرگزاری میزان - آمازون بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان است و در سال ۲۰۲۲ درآمدی معادل ۵۱۳.۹۸ میلیارد دلار داشت.

به گزارش «wsws»، این ثروت عظیم از طریق استثمار نظام‌‍مند و بی‌امان کارگران که آمازون به آن شهرت دارد، ایجاد شد؛ تصادفی نیست که آمازون یکی از خطرناک‌ترین شرکت‌هایی است که می‌توان در آن کار کرد؛ میزان صدمات جدی در انبار‌های آمازون بیش از ۲ برابر بیشتر از انبار‌های متعلق به شرکت‌های دیگر است.

در جست‌وجوی راهی برای مبارزه با شرکت، کارگران در «استاتن آیلند» نیویورک، سال گذشته به اتحادیه کارگری نوپای آمازون (ALU) رای دادند.

بیش از یک سال پس از پیروزی ALU، شرایط در آمازون بهبود نیافته است؛ همانطور که مرگ اخیر کارمند آمازون، «کیس دیوید گروسبک» در ایندیانا نشان می‌دهد، دستمزد کم و کار بسیار خطرناک است؛ با وجود پیروزی ALU در انتخابات و تصمیم مساعد در هیئت ملی روابط کار، آمازون از به رسمیت شناختن اتحادیه خودداری می‌کند.

یکی از کارکنان آمازون، می‌گوید: من در سال ۲۰۲۱ شروع کردم؛ همه این مشاغل از نظر فیزیکی سخت هستند؛ شما باید از دست‌ها و پا‌های خود استفاده کنید؛ شما برای مدت طولانی روی پای خود هستید و گاهی اوقات باید وسایل سنگین را بسته بندی کنید.

به گفته وی، اتاق استراحت بسیار کوچک است، ما به اتاق استراحت بزرگ نمی‌رویم، زیرا افراد زیادی آنجا هستند، گاهی اوقات افراد مجبورند در اتاق استراحت بزرگ برای خوردن غذا بایستند، زیرا این اتاق بسیار شلوغ است، من تنها برای استفاده از حمام یا گرفتن آب به آنجا می‌روم.

این کارگر آمازون در پاسخ به سوالی که درباره نحوه برخورد آمازون با کارگران خود پرسیده شده، می‌گوید: آن‌ها با ما مانند روبات یا برده رفتار می‌کنند؛ شما نمی‌توانید بنشینید، همیشه ایستاده‌اید و دردناک است، اگر استراحت شما کمی طولانی باشد، می‌آیند و می‌گویند که «چرا بیش از ۱۰ دقیقه وسایل را جمع نکرده‌ای؟»

وی می‌گوید: آن‌ها از ما انتظار نرخ بهره‌وری خاصی دارند. هر بخش سیستم نرخ خود را دارد.

یکی دیگر از کارکنان آمازون، گفت: دستمزد‌ها کافی نیست، ما سخت کار می‌کنیم و هزینه‌ها در شهر نیویورک بسیار بالا است؛ آن‌ها از ما می‌خواهند که بیش از ۸۰ کالا بسته بندی کنیم. آن‌ها باید پول بیشتری به ما بدهند و وقتی ۳ سال در آمازون کار کردید، دیگر حقوقی دریافت نمی‌کنید و با سیستم نرخ، ما را مجبور می‌کنند مانند ربات‌ها کار کنیم، این خوب نیست.

به گفته وی، چیزی تغییر نکرده است؛ اکنون آمازون به دلیل ALU، اوضاع را بدتر کرده است؛ آن‌ها می‌خواهند مدیران نسبت به ما سختگیر باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: برده داری آمازون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *