نمایش «گورخر سیاه» در مجتمع جم سنتر اجرا می‌شود

12:43 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۵۳
نمایش «گورخر سیاه» در مجتمع جم سنتر اجرا می‌شود
نمایش عروسکی «گورخر سیاه» با طراحی و کارگردانی شراره طیار از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع جم سنتر تهران به روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری میزان- به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش با اقتباس از افسانه‌ای آفریقایی با همین نام، نوشته بربل مایا، از سوی زهرا وثوق‌شیرایه ترجمه و برای مخاطب خردسال و کودک در سال ۱۳۹۷ تولید شد.

نمایش «گورخر سیاه» از پذیرش تفاوت بین موجودات و احترام به آن‌ها صحبت می‌کند و مخاطبان کودک را در مقابل این چالش فکری قرار می‌دهد که آیا تفاوت‌های ظاهری می‌تواند تعیین کننده ارتباط ما با دیگران باشد یا خیر.

بر اساس این خبر، تقویت ارکان هوش اخلاقی «همدلی، مهربانی، وجدان»، پذیرش و احترام به تفاوت‌های ظاهری موجودات و تقویت مهارت‌های حل مساله، تلاش و پیگیری از جمله مواردی است که در روند داستان این نمایش به آن‌ها پرداخته می‌شود.

نمایش «گورخر سیاه» در مجتمع جم سنتر اجرا می‌شود

در خلاصه این نمایش آمده: یک روز صبح گورخر از خواب بیدار می‌شود و درمی‌یابد تمام خط‌های سفیدش ناپدید شده، او دیگر یک گورخر نیست و باید گودال آب را ترک کند. اما جغد دانا برایش یک پیشنهاد دارد و...

نمایش عروسکی «گورخر سیاه» تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون برگزیده کارگردانی بخش خردسالِ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، برگزیده داوران اسیتژ برای مخاطب خردسال و حضور در جشنواره بین‌المللی تهران مبارک در سال ۱۳۹۹ شده است.

بر همین اساس صبا قدیمی به عنوان سازنده صحنه و عروسک، فهیمه باروتچی، امیرحسین انصافی و شراره طیار به عنوان گردانندگان عروسک و بازی‌سازان، امیرحسین انصافی به عنوان شاعر، آهنگساز و اجرای موسیقی، صبا قدیمی به عنوان طراح پوستر با این نمایش همکاری کرده‌اند.

این نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در قالب طرح اجرای تناوبی تئاتر به مدت ۴۰ دقیقه در مجتمع جم سنتر اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ذخیره بلیت با روابط عمومی این گروه با شماره‌های ٠٩٠٣٤٩٩٠٢٨٥ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ تماس بگیرید.

نمایش «گورخر سیاه» به مدت یک ماه، در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۹ در مجتمع جم سنتر واقع در نیاوران، جماران، طبقه اول، سالن سینما، اجرا می‌شود.

نمایش «گورخر سیاه» در مجتمع جم سنتر اجرا می‌شود

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *