محمدحسین سعادتی: خاستگاه اولیه «قهرمان» کشور ژاپن است/ محک قدرت بدنی، سرعت عمل و استقامت در مسابقه «قهرمان»

11:46 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۳۸
محمدحسین سعادتی: خاستگاه اولیه «قهرمان» کشور ژاپن است/ محک قدرت بدنی، سرعت عمل و استقامت در مسابقه «قهرمان»
مسابقه «قهرمان» که از ابتدای امسال به روی آنتن شبکه سه سیما رفته، قدرت بدنی، سرعت عمل و استقامت شرکت کنندگان را به چالش کشیده است. 

به گزارش خبرنگار میزان- مسابقه استعدادیابی «قهرمان» بخش‌های متنوعی دارد و ورزشکاران و افرادی که به طور حرفه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. 
محمدحسین سعادتی تهیه کننده «قهرمان» درباره این مسابقه گفت: خاستگاه اولیه این نوع مسابقه کشور ژاپن است و با این قالب و ساختار هم اکنون در ۳۲ کشور دنیا ساخته و بیش از ۱۰ سال است که در شبکه‌های مختلف رسانه‌های دنیا پخش می‌شود. 
وی افزود: با توجه به جوان بودن جمعیت کشورمان و علاقه مندی جوانان به ورزش، درصدد برآمدیم با طراحی این مسابقه بتوانیم انگیزهایی برای جوانان علاقه‌مند به ورزش ایجاد کنیم. «قهرمان» انگیزه خوبی برای جوانانی است که فرصت افزایش توانایی‌های خود یا رسیدن به سطح یک ورزشکار خوب را به علت بی‌اطلاعی از استعدادهای خاص خود، پیدا نمی‌کنند اما با شرکت در این مسابقه و افزایش اعتماد به نفس می‌توانند در رشته ورزشی مورد علاقه خود به شکوفایی برسند. 
وی تاکید کرد: هدف از برگزای چنین مسابقه‌ای همچنین فرهنگ‌سازی میان جوانان برای نحوه درست و صحیح انجام فعالیت‌های ورزشی بدون استفاده از مکمل‌های بدن‌سازی است که در میان برخی رواج پیدا کرده است. در این مسابقه قدرت بدنی، سرعت عمل، روحیه و توانایی ذهنی خیلی نقش کلیدی دارد. 
سعادتی خاطرنشان کرد: برای تهیه این مسابقه پرهیجان و جذاب، حدود دو سال، پیش تولید داشتیم و تمامی سازه‌های مسابقه را مهندسان ایرانی ساختند. برای این کار دو ماه تحقیق و پژوهش انجام شد تا ابعاد سازه به این بزرگی بتواند وزن افراد را تحمل کند و دوربین‌های که روی آن وصل می‌شود هم تکان نخورد. ما برای دکور برنامه ذائقه مخاطبان را هم سنجیدیم و با بهره گیری از شاخص‌ها و معماری ایرانی، فضای مناسبی را برای این مسابقه طراحی کردیم. 
تهیه کننده «قهرمان» ادامه داد: برای شرکت در مسابقه هم چند درگاه وجود دارد یکی صفحه اصلی برنامه که علاقه مندان پیام می‌دهند و برگه مربوطه برای آن‌ها ارسال و پس از بررسی از این عزیزان دعوت می‌شود. طریقه بعدی شماره پیامکی است که در برنامه اعلام می‌شود و متقاضیان از این روش می‌توانند برای شرکت در مسابقه اقدام کنند. 
تهیه کننده «قهرمان» در خصوص مجریان مسابقه هم گفت: «قهرمان» دو مجری دارد یک مجری تا حدودی سخت گیر و دارای نظم خاص (دیسیپلین) و یک مجری دلسوز که این تضاد برای مخاطبان جذابیت ایجاد کرده است. 
وی با اشاره به حضور شرکت کنندگان از تمامی استان‌های کشور گفت: سعی کردیم از تمامی اقوام و شهرهای کشور در مسابقه دعوت کنیم تا همه عزیزان از این فرصت بهره‌مند شوند و در فرایند استعدادیابی، شرکت کنندگان از نظر ویژگی‌های بدنی، فیزیولوژیکی و مهارت‌های فردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 
گفتنی است فصل نخست این مسابقه به تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی و کارگردانی محمد پیوندی در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی و کشف استعدادهای آن طراحی شده و از نخستین روز فروردین‌ماه ۱۴۰۲ روی آنتن شبکه سه سیما رفته است. 
مسابقه «قهرمان» با ۲۶۰ استعداد آغاز به کار کرد که تنها ۱۰ نفر از آن‌ها با تلاش برای حذف گروه‌های مقابل به مرحله بعد صعود می‌کنند و قهرمان فصل نخست خواهند شد. 
«قهرمان» روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *